Starten met SnelStart Polaris

Als je nieuw bent bij SnelStart dan is het belangrijk dat je begint met de juiste inrichting van je administratie. Zo maak je meteen een goede start. In dit artikel lees je meer.

 

1. Inloggen in Polaris

Om te beginnen met SnelStart Polaris log je eerst in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je gebruikersnaam is het e-mailadres waarmee je het pakket hebt besteld. Het wachtwoord stel je zelf in.
  1. Ga naar boekhouden.snelstart.nl
  2. Het inlogscherm zit er als volgt uit:
    inlog polaris_b
  3. Voer je e-mailadres in en klik op Doorgaan.
  4. Voer je wachtwoord in en klik op inloggen.
  5. Je bent nu ingelogd in Polaris.

2. Administratie aanmaken

Als je bent ingelogd in SnelStart Polaris dan kom je in overzicht met administraties, deze is nu nog leeg. Je kunt vervolgens een administratie aanmaken.

  1. Klik rechtsboven op Administratiebeheer. Klik linksboven op de blauwe knop +Nieuw

  2. Vul de naam van de administratie in en klik op Opslaan. De administratie wordt aangemaakt

  3. Je ziet nu een veld waarin je de bedrijfsgegevens kunt instellen. Klik daarna op Opslaan. De administratie staat nu in je overzicht.

3. De basisinstellingen in je administratie

Vanuit het administratieoverzicht kun je de basisinstellingen van je administratie aanvullen of wijzigen zoals je KvK-nummer, Btw-nummer, Rechtsvorm en Contactgegevens.

  1. Klik op de drie puntjes in de regel van je administratie, aan de rechterkant. Klik op Instellingen. Het Instellingen venster wordt geopend.
  2. In het tabblad Organisatie kun je je bedrijfsgegevens aanvullen of wijzigen. Daarna kun je in de tabbladen Contact, Boekhouden en Aangiftes je overige gegevens invullen.
  3. In de tabblad Artikelen kun je de instellingen van je artikelen doen zoals de Soort artikelcode, de Verkoopprijs etc.
  4. In het tabblad Prijsafspraken (beschikbaar vanaf het pakket inBalans) kun je prijsafspraken met je klanten instellen.
  5. In het tabblad Orders kun je je factuurnummer instellen en overige ordergegevens invullen ( dit is afhankelijk van welk pakket je hebt).
  6. Klik op Opslaan.

4. Instellingen om te starten met Factureren

Wil je in SnelStart facturen maken? Zorg er dan eerst voor dat je administratie compleet is. De volgende dingen moeten eerst worden toegevoegd:

Artikelen
In SnelStart maak je elke factuur op basis van een artikel. Dit geldt niet alleen voor producten, maar ook voor diensten of uren. Het aanmaken van een artikel is dus altijd noodzakelijk. Elk artikel koppel je aan een omzetgroep. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen.

Omzetgroep
Zoals genoemd koppel je elk artikel aan een omzetgroep. In artikel lees je hoe je dit kunt doen.

Grootboekrekeningen en functies
Bij het aanmaken van een omzetgroep hoort ook een grootboekrekening. Aan elke grootboekrekening is een functie gekoppeld. Voor omzet binnen Nederland gebruik je de functies 10, 11, 12 of 13. De functie bepaalt welk btw-tarief (hoog, laag of geen) wordt toegepast. Door de juiste functie te kiezen, komt je omzet automatisch op de juiste plek in de btw-aangifte. In dit artikel lees je alle informatie over het gebruik van grootboekrekeningen.

Opmaken en sjablonen aanmaken en inrichten
Voor het maken van een factuur heb je ook een sjabloon met opmaak nodig. Deze kun je aanmaken en geheel naar eigen wens inrichten. In dit artikel lees je alle informatie.

 

Handig om te weten!

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee