1. Overig
  2. Algemene informatie

De pakket en verbruikskosten voor het gebruik van SnelStart

In dit artikel geven we informatie over de kosten van SnelStart

In SnelStart hebben we twee verschillende kosten. Dit zijn pakketkosten en verbruikskosten. Pakketkosten zijn de vaste kosten die maandelijks terugkomen voor het abonnement/pakket wat je bij SnelStart hebt. Verbruikskosten zijn de kosten die maandelijks bovenop je vaste pakketkosten komen. Dit zijn de kosten voor extra online administraties of extra gebruikers. 

In Mijn SnelStart kun je een overzicht terug vinden van je pakket en verbruikskosten. 

De genoemde kosten in dit artikel zijn exclusief btw.

1. De pakketkosten

De kosten per pakket zijn verschillend. Op onze website staat meer informatie over de inhoud van de pakketten en de kosten. 

  • inStap: €10 euro per maand

  • inKaart: €15 euro per maand

  • inBalans: €27,50 euro per maand

  • inZicht: €37,50 euro per maand

  • inControle: €50 euro per maand

  • De module Kassa is een uitbreiding en kost 7,50 euro per maand extra. (Beschikbaar bij inStap, inKaart, inBalans en inZicht).

De pakketkosten worden per kalendermaand gefactureerd. Dit gebeurt aan het begin van de maand. Bijvoorbeeld: de abonnementskosten voor de maand juni worden begin juni gefactureerd. 

2. De verbruikskosten

De verbruikskosten zijn de kosten die maandelijks bovenop je vaste pakketkosten komen. Dit zijn de kosten voor extra online administraties of extra gebruikers. De verbruikskosten worden berekend over een maand en worden achteraf gefactureerd. Er wordt gekeken hoeveel extra administraties online stonden en hoeveel extra gebruikers er die maand waren. Heb je een extra gebruiker maar 1 dag actief staan dan wordt deze gebruiker wel voor de hele maand berekend. Dit geldt ook voor administraties die online staan. Bijvoorbeeld: Extra gebruikers en extra administraties die in de maand juni actief waren worden begin juli gefactureerd.

Hoeveel bedragen de verbruikskosten?
Extra online administratie
Bij elk pakket is het inbegrepen om één administratie kosteloos online te zetten. Zet je een extra administratie online dan kost dit €2,50 per maand per administratie. 

Zolang een extra administratie online staat zullen hier ( ongeacht of de administratie daadwerkelijk wordt gebruikt) de verbruikskosten voor worden berekend. Gebruik je de administratie niet meer? Kopieer de administratie dan naar lokaal of verwijder de online administratie. 

Extra gebruikers
De kosten voor extra gebruikers wisselen per pakket. 

  • inStap: €2 per extra gebruiker
  • inKaart: €3 per extra gebruiker
  • inBalans: €5 per extra gebruiker
  • inZicht: €7,50 per extra gebruiker
  • inControle: €10 per extra gebruiker
  • Accountant: €5 vanaf de 3e gebruiker. De eerste gebruiker is het e-mailadres van de hoofdgebruiker. De tweede gebruiker is gratis en vanaf de 3e gebruiker wordt er €5 per maand berekend. 

Logt de extra gebruiker (tijdelijk) niet meer in? Zet de gebruiker dan op non actief of verwijder de extra gebruiker. Zolang de extra gebruiker op actief staat zullen hier (ongeacht of de gebruiker inlogt) de verbruikskosten voor worden berekend.

Klik hier voor meer informatie over extra gebruikers.