SnelStart 12 Plus

SnelStart 12 Plus kan worden geïnstalleerd op elke type besturingssysteem zoals Windows of Apple. In dit artikel lees de informatie hierover. Vanaf het pakket inStap kun je gebruik maken van SnelStart 12 Plus.

 

Wat is SnelStart 12 plus en wat zijn de kosten hiervoor?

SnelStart 12 Plus is een online omgeving waarin SnelStart 12 is geïnstalleerd.
Het programma SnelStart 12 hoeft niet meer lokaal op de computer te worden geïnstalleerd, waardoor je op elke systeem in SnelStart 12 kunt werken. Hierdoor kunnen Apple gebruikers nu ook met SnelStart 12 werken. 

Maak je gebruik van een Apple?
Voor SnelStart 12 Plus heb je één van de nieuwste MacOS versies nodig. Klik hier voor meer informatie over de juiste versie. Heb je een oudere versie dan zal dit niet gaan werken. 

Kosten
De kosten voor het gebruik hiervan zijn €11,00 per gebruiker, per maand. Deze kosten komen bovenop de huidige pakketkosten (bijv. het pakket inKaart) en het reguliere tarief voor een extra gebruiker. Het bedrag wordt automatisch in rekening gebracht.

Een voorbeeld: 

  • inKaart: €18,00 euro per maand

  • 1 extra gebruiker inKaart: €3,75 per maand

  • 2 gebruikers van SnelStart 12 Plus: 2 x €11,00 per maand
  • Totaalkosten per maand: €43,75 per maand

*De bovengenoemde prijzen zijn exclusief btw


2. Hoe kan ik mij aanmelden voor SnelStart 12 Plus?
Op het moment dat je beschikt over het pakket inStap of hoger dan kun je gebruiken maken van SnelStart 12 Plus. Via deze pagina kun je je aanmelden voor SnelStart 12 Plus, of dit kun je doen door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice.

Na het aanmelden ontvang je vervolgens een e-mail met hierin instructies voor het aanmaken van een wachtwoord voor de SnelStart 12 Plus omgeving. Je e-mailadres (inlog) is hetzelfde als die je hebt voor SnelStart 12 of SnelStart Web, je wachtwoord is wel anders.


3. De installatie van SnelStart 12 Plus
SnelStart 12 Plus kan op verschillende besturingssystemen worden geïnstalleerd, zoals Windows, Apple, Chromebook.

Via deze link vind je het stappenplan voor de installatie op Windows.
Via deze link vind je het stappenplan voor de installatie op Apple (MacOS).
Via deze link vind je het stappenplan voor de installatie op Chromebook. Dit geldt ook voor Android systemen. De app van de Remote Desktop vind je in de Play Store.

Je kunt SnelStart 12 Plus op meerdere computers installeren, zodat je vanaf verschillende computers kunt werken.

4. Hoe kan ik mij afmelden voor SnelStart 12 Plus?

Je kunt op elk moment stoppen met SnelStart 12 plus. Je kunt individuele gebruikers apart of tegelijk afmelden. Dit kun je doen via onze speciale afmeldpagina. Wil je het liever telefonisch doen? Dat kan ook, dan vullen we de pagina samen met je in.

De kosten voor SnelStart 12 Plus zijn per maand en worden achteraf gefactureerd. Als je je afmeld in februari dan zul je in maart de laatste factuur ontvangen voor SnelStart 12 Plus.

Alle gegevens die je hebt opgeslagen in SnelStart 12 Plus blijven beschikbaar in de verschillende SnelStart-applicaties. Je raakt dus niets kwijt.

5. De veelgestelde vragen

Kan ik ook met lokale administraties werken in SnelStart Plus?
Nee, je kunt alleen met online administraties werken in SnelStart 12 Plus, omdat SnelStart 12 Plus volledig vanuit de cloud draait.

Mijn administratie staat nog lokaal, hoe zet ik deze online voor SnelStart 12 Plus?
Je kunt je administratie online zetten in SnelStart 12.
Bij alle pakketten is één online administratie inbegrepen. Elke volgende online administratie die wordt aangemaakt, hiervoor worden kosten berekend van €3,- per online administratie per maand.

Het printen werkt niet in SnelStart 12 Plus. Hoe kan ik dit oplossen?
Controleer voor het printen of de standaard printer goed ingesteld staat. Het kan voorkomen dat deze is veranderd.

Hoe kan ik een bestaande workspace verwijderen uit de Remote desktop op een Apple computer?
Open de remote desktop. Klik in de blauwe regel die boven het SnelStart icoon staat, op je rechtermuisknop. Je kunt de workspace nu verwijderen.

Kan ik op een Apple bestanden downloaden of uploaden?
Ja dan kan! Voordat je dit kunt doen moet je hiervoor een map aanmaken op het bureaublad van je computer. Ga naar je bureaublad en maak een nieuwe map aan met de naam SnelStart. Nadat je dat hebt gedaan moet je éénmalig een instelling maken waardoor je daarna bestanden kunt downloaden of uploaden.

1. Sluit SnelStart 12 Plus.

2. Ga naar Preferences → de map kan ingesteld worden onder ‘If folder redirection is enabled for RDP files or managed resources, redirect.
12 plus deel 1_b
3. Deze stap is optioneel, je kunt ook direct door naar stap 4 gaan: Vink onder het kopje General de volgende opties aan: Show Pc thumnails, Help improve Remote desktop, Use Mac shortcuts for copy etc, Use system proxy configuration en Use hardware acceleration when possibile.
12 plus deel 2_b 
4. Sluit het scherm af via het rode knop linksboven en sluit ook de Remote Desktop omgeving af. Start SnelStart daarna opnieuw op. 

Kan ik in SnelStart 12 Plus blijven werken met bankafschriften inlezen en incasso's klaarzetten?
Ja, dit is mogelijk.

Kan ik gebruik maken van Gateway-koppelingen?
Alle Gate-way koppelingen die werken met een online administratie kunnen blijven werken. Hiervoor blijft een lokale installatie wel noodzakelijk. SnelStart 12 Plus kan naast deze lokale installatie worden geïnstalleerd en worden gebruikt.

Kan ik bestanden slepen vanuit lokale mappen (bijv. vanaf Bureaublad of Documenten)?
Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk. Bestanden kun je uploaden via de knop Bijlage bij boeking in het tabblad Boekhouden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe nu verder?
Ben je het wachtwoord van de virtuele omgeving (SnelStart 12 Plus) vergeten?
Vul hier je unieke gebruikersnaam in om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Ben je het wachtwoord van SnelStart vergeten?
Vul hier je gebruikelijke e-mailadres in om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Hoe kan ik stoppen met SnelStart 12 Plus?
Je kunt op elk moment stoppen met SnelStart 12 plus. Je kunt individuele gebruikers apart of tegelijk afmelden. Dit kun je doen via onze speciale afmeldpagina. Wil je het liever telefonisch doen? Dat kan ook, dan vullen we de pagina samen met je in.

De kosten voor SnelStart 12 Plus zijn per maand en worden achteraf gefactureerd. Als je je afmeld in februari dan zul je in maart de laatste factuur ontvangen voor SnelStart 12 Plus.
Alle gegevens die je hebt opgeslagen in SnelStart 12 Plus blijven beschikbaar in de verschillende SnelStart-applicaties. Je raakt dus niets kwijt.


Ik heb mij afgemeld. Wanneer ontvang ik de laatste factuur voor SnelStart 12 Plus?
De kosten voor SnelStart 12 Plus zijn per maand en worden achteraf gefactureerd. Als je je afmeldt in februari dan zul je in maart de laatste factuur ontvangen voor SnelStart 12 Plus.

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee