Starten met grootboekrekeningen in SnelStart 12

In SnelStart 12 kun je vanaf het pakket inStap werken met grootboekrekeningen.

In een nieuwe administratie van SnelStart staat een standaard rekeningschema (RGS). 
Een grootboekrekening bepaalt hoe een boeking wordt geboekt. Door middel van een functie die gekoppeld is aan de grootboekrekening wordt er bepaalt of het om inkomsten, uitgaven, dagboek of bijvoorbeeld een btw rekening gaat. Bij het aanmaken van een grootboekrekening koppel je de functie aan de grootboekrekening.

Via het tabblad Boekhouden → Rapportage → Grootboekrekeningen → Ingevoerde grootboekrekeningen kun je een lijst van je grootboekrekeningen afdrukken. 


Functie van een grootboekrekening
De belangrijkste instelling van een grootboekrekening is de functie. 
De functies van grootboekrekeningen

Een grootboekrekening aanmaken (of wijzigen/ verwijderen)
Een grootboekrekening aanmaken (of wijzigen en verwijderen in Snelstart 12)

Een nieuw dagboek aanmaken
Nieuw dagboek aanmaken in SnelStart 12

Een grootboekrekening koppelen aan een artikelomzetgroep
Een grootboekrekening koppelen aan een artikelomzetgroep in SnelStart 12


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee