Inloggen in SnelStart 12

In SnelStart 12 moet je inloggen. Wanneer je administratie lokaal staat dan kun je ook zonder internetverbinding werken. Meer informatie hierover vind je in dit artikel.

Het programma SnelStart 12 kun je downloaden en installeren vanaf onze website. Na installatie staat het pictogram van SnelStart op je bureaublad. Door hier op te klikken open je SnelStart.

1. Inloggen in SnelStart

Om in SnelStart 12 te kunnen werken dien je in te loggen. Dit doe je met je e-mailadres en wachtwoord. Bij het inloggen maak je verbinding met het SnelStart Services Platform. Hier worden automatisch je licentiegegevens opgehaald om je programma te activeren. Wanneer je bent ingelogd dan is het mogelijk om te werken in je online administratie, te mailen vanaf het SnelStart service platform en de aangiften te versturen. Om de eerste keer met SnelStart 12 te kunnen werken moet je verplicht inloggen. Daarna is het eventueel mogelijk om maximaal 30 dagen achter elkaar offline te werken. Lees hierover meer bij punt 2. 

2. Offline (zonder internetverbinding) werken 

Het is in SnelStart 12 mogelijk om maximaal 30 dagen achter elkaar offline te werken. Na 30 dagen moet je weer een keer inloggen en dan kun je weer maximaal 30 dagen achter elkaar offline werken. 

Als je offline werkt zijn er een aantal functionaliteiten waarover je op dat moment niet kunt beschikken:
  • Je kunt geen nieuwe administraties aanmaken
  • Je eventuele online administraties zijn niet beschikbaar
  • Het is niet mogelijk om een btw-aangifte of een icp aangifte te versturen vanuit SnelStart
  • Je kunt geen gebruik maken van bankkoppelingen
  • Het is niet mogelijk gebruik te maken van toekomstige nieuwe features

Om offline in een administratie te werken moet je ter beveiliging wel werken inloggen bij het openen van de administratie. Hiermee maak je geen verbinding met het SnelStart Services Platform, maar identificeer je jezelf als rechtmatige gebruiker van de administratie.

SF000000000_afbeelding_inlogscherm_offline

Elke gebruiker met rechten in een administratie kan deze openen bij offline gebruik. Het is wel noodzakelijk dat hij de administratie hiervoor één keer online geopend heeft.

Het is ook mogelijk om offline te werken zonder in te loggen bij het openen van de administratie. Dit kan door de administratie vrij te geven via de knop vrijgeven. Het eigendom is nu van je administratie verwijderd en nu kun je deze ook openen zonder in te loggen als je offline werkt. Als je jouw vrijgegeven administratie opent, krijg je wel weer de vraag of je deze eigendom van je account wilt maken. Als je kiest voor de optie Nee, dan blijft je administratie vrijgegeven. Ook dit kan voor maximaal 30 dagen. Na 30 dagen moet je weer inloggen in SnelStart om daarna weer maximaal 30 dagen offline te werken.