In dit artikel lees je alles opties om een inkoopfactuur in SnelStart 12 te boeken.
In dit artikel:
1. Een inkoopfactuur uploaden en automatisch laten verwerken
2. Inkoopfactuur als UBL-bestand inlezen
3. Inkoopfactuur inlezen via e-verbinding
4. De inkoopfactuur handmatig boeken in het Dagboek inkoop
1. Een Inkoopfactuur uploaden en automatisch laten verwerken
Als je administratie online staat dan kun je in SnelStart Web je factuur automatisch laten inlezen. Je kunt de factuur bijvoorbeeld uploaden waardoor deze door de scan-en-herken gaat. Je kunt ook een mailbox instellen waar je je inkoopfacturen naar toe kunt mailen.
Klik hier om naar het stappenplan van SnelStart Web te gaan om alle mogelijkheden te lezen.
Let op:
De scan- en herkenfunctie in SnelStart is een hulpmiddel om facturen in te boeken.
We bieden hierop geen 100% garantie waardoor het altijd nodig blijft om de ingelezen facturen zelf nog te controleren.
Als een factuur niet ingelezen kan worden, dan kun je proberen om de factuur te slepen naar het onderdeel Inkopen of handmatig in te boeken.
Krijg je je factuur als UBL-bestand, dit is een XML-formaat dan is het mogelijk om het bestand automatisch als UBL in te lezen. Na het inlezen wordt de boeking automatisch gemaakt en wordt de factuur als bijlage toegevoegd aan de boeking. Klik hier voor meer informatie hierover.
Het is ook mogelijk om het UBL bestand in te lezen in SnelStart Web. Klik hier voor meer informatie.
3. Een inkoopfactuur inlezen via e-Connect
Als je een account hebt bij e-Connect, en een online administratie, dan kun je middels een koppeling tussen e-Connect en SnelStart de facturen in laten lezen. Lees hier meer informatie hierover.
4. Een inkoopfactuur handmatig boeken in het dagboek inkoop
Uiteraard kun je ook zelf een boeking maken in het dagboek inkoop. Je kunt de inkoopfactuur dan als bijlage toevoegen. Klik hier om naar dat stappenplan te gaan.
Was dit artikel nuttig?