Overslaan naar inhoud
Nederlands
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Starten met SnelStart Salarisadministratie

Met het pakket Accountant Pro kun je nu ook vanuit SnelStart Salarisadministratie verwerken. In dit artikel lees je hier alles over.

Met het pakket Accountant Pro kun je Salarisadministratie verwerken, voor jezelf of voor je klanten. In dit artikel nemen we je hier stap voor stap in mee. 

Let op:
Op dit moment kun je deze module alleen gebruiken voor werkgevers waarbij geen CAO van toepassing is. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om deze te gebruiken voor werkgevers met een CAO.

Werken met SnelStart Salarisadministratie

Hieronder zie je alle stappen die nodig zijn om salarisadministratie te verwerken vanuit SnelStart.
Per stap kun je doorklikken naar het bijbehorende artikel met meer uitleg over die stap. 

Stap 1: Inloggen in het accountancyportaal en een administratie koppelen

De eerste stap is om in te loggen in het accountancyportaal. Dit is de omgeving waarin je kunt werken met salarisadministratie. Wanneer je hier voor het eerst inlogt, moet je een administratie koppelen. Deze administratie is namelijk leidend voor de klanten waarvoor je de salarisadministratie gaat verwerken. Alleen klanten die in deze gekoppelde administratie staan, worden zichtbaar in het portaal.

Klik hier om te lezen hoe je inlogt in het accountancyportaal en een administratie koppelt.

Stap 2: Een nieuwe klant toevoegen en de juiste instellingen aanvullen

Nadat je een administratie hebt gekoppeld, verschijnen alle relaties uit die administratie in het klantenoverzicht van het accountancyportaal.
De klant waarvoor je de salarisadministratie wilt verwerken, vul je hier vervolgens aan met de benodigde gegevens.

Heb je een nieuwe klant? Voeg deze dan eerst toe in je SnelStart-administratie. Daarna wordt de klant automatisch zichtbaar in het accountancyportaal en kun je de gegevens verder aanvullen voor de salarisverwerking.

Lees hier hoe je een nieuwe klant toevoegt en hoe je deze klant aanvult met gegevens om de salarisadministratie te verwerken.

Stap 3: de werkgeversinstellingen

Om goed te kunnen werken met de module salarisadministratie, moet je de werkgeversinstellingen vastleggen. Denk hierbij aan het aangiftetijdvak, het aantal normuren per week, de sectorindeling, enzovoort.

In dit artikel lees je hoe je dit doet. 

Stap 4: een werknemer toevoegen

Nadat je de bovenstaande stappen hebt doorlopen, kun je aan de slag. De eerste stap is het toevoegen van de werknemers.

In dit artikel lees je hoe je dit doet.

Stap 5: de verloning instellen

Nadat de werknemer is toegevoegd kun je de verloning instellen. 

In dit artikel lees je hoe je dit doet. 

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee