Wachtwoord van SnelStart

In dit artikel lees je meer informatie over het wachtwoordbeleid van SnelStart, het wijzigen van je wachtwoord en wat te doen bij het vergeten van je wachtwoord.

 

1. Inloggen

In SnelStart 12 of SnelStart Web moet je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Met deze inloggegevens kun je ook inloggen in Mijn SnelStart op onze website. 

het wachtwoord onthouden
Als je voor de eerste keer inlogt in het nieuwe inlogscherm krijg je de vraag of je de logingegevens de volgende keer wilt onthouden. Als je op Ja klikt hoef je de volgende keer niet weer het wachtwoord in te vullen.
Let op: Deze instelling wordt 8 uur bewaard. Na 8 uur moet je weer opnieuw inloggen. Dit heeft te maken met veiligheidsoverwegingen. Dat is ook van toepassing op het inloggen met Tweefactorauthenticatie.

Heb je op Nee geklikt, maar wil je dit later toch instellen? Klik dan rechtsboven op Uitloggen en log daarna weer opnieuw in. Het scherm met de vraag of je de logingegevens wilt onthouden verschijnt dan weer. 
inloggen_b

2. Wachtwoordeisen

  • Het wachtwoord moet minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter en 1 cijfer bevatten.
  • Je inlog e-mailadres mag geen onderdeel zijn van het wachtwoord.
  • Het wachtwoord moet minimaal 8 tekens lang zijn.

    3. Wachtwoord wijzigen

    Ga naar onze website, www.snelstart.nl, en klik bovenin op Inloggen.
    Klik nadat je bent ingelogd rechtsboven op het poppetje (je naam) en kies voor Wachtwoord Wijzigen. Er verschijnt een scherm waarin je e-mailadres al staat ingesteld. Klik op versturen. Je ontvangt nu een mail op je e-mailadres. In deze mail kun je klikken op Wachtwoord instellen om het nieuwe wachtwoord in te stellen.  

    Ik krijg geen e-mail binnen om mijn wachtwoord te wijzigen, wat nu?
    Als je gebruik maakt van een hostingpartij en je e-mailadres is bijvoorbeeld piet@kantoor.nl dan kan het zijn dat de hostingpartij de resetmail voor je wachtwoord als spam ziet en deze e-mail tegenhoudt en niet doorstuurt naar jouw mailprogramma. Je kunt dit oplossen door in te loggen bij de hostingpartij zelf en daar in de map Spam of Ongewenste mail te kijken. Daar kun je de resetmail voor je wachtwoord openen en vervolgens je wachtwoord wijzigen.

    4. Wachtwoord vergeten

    Als je je wachtwoord vergeten bent dan kun je deze opnieuw instellen. Klik bij het inlogscherm op Wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres in en klik op Versturen. Je ontvangt nu een e-mail (mocht je de e-mail niet ontvangen, kijk dan in de ongewenste mail of spam). Klik in deze mail op Wachtwoord instellen om een nieuw wachtwoord aan te maken.

    Heb je geen toegang meer tot je mailbox waardoor je geen nieuwe wachtwoord kunt instellen dan kunnen wij het e-mailadres voor je aanpassen. Hiervoor hebben wij bepaalde documenten nodig. Lees hier wat wij dan nodig hebben. 

    5. Account geblokkeerd

    Als je meer dan 11 keer een onjuiste combinatie van je gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevuld dan krijg je een melding dat je bent geblokkeerd. Vervolgens ontvang je een e-mail met daarin de mogelijkheid om je account te deblokkeren, mits je het juiste wachtwoord weet.

    Als je je wachtwoord niet meer weet dan kun je altijd nog kiezen voor wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord aan te maken. Waarmee je daarna weer opnieuw kunt inloggen.

     

      Was dit artikel nuttig?

      Kcc-ja Kcc-nee