In SnelStart kun je inloggen met multifactorauthenticatie. Hierdoor is je account nog beter beveiligd. In dit artikel lees je meer.
In dit artikel:
1. Multifactorauthenticatie
2. Hoe kan ik het activeren?
3. Welke factor kies ik?
4. Veelgestelde vragen
1. Multifactorauthenticatie
Multifactorauthenticatie zorgt ervoor dat je account nog beter is beveiligd. Naast je inloggegevens heb je nog iets nodig om mee in te loggen. Bijvoorbeeld een SMS of een code via een app op je telefoon.
Waarom is dat belangrijk?
🔐 Je administratie is nog beter beschermd,
🔗 Het vermindert het risico op diefstal van je gegevens,
👩💻 Minder kans om gehackt te worden, zelfs als je een sterk wachtwoord hebt.
2. Hoe kan ik het activeren?
- Inloggen in SnelStart Web.
- Klik rechtsboven op Mijn SnelStart.
- Klik op Gebruikers Beheren.
- Klik de gewenste gebruiker aan. Het venster met de gegevens van de gebruiker wordt geopend.
- Zet het schuifje aan voor Multifactorauthenticatie. Zie hieronder:
- De gebruiker ontvangt een e-mail met hierin de activatielink.
- Sluit het venster d.m.v. het kruisje rechtsboven.
3. Welke factor kies ik?
Je kunt kiezen uit verschillende factors die je kunt gebruiken zoals SMS of een authentitacatieapp.
- SMS
Voordeel: eenvoudig en direct in gebruik. - Authenticatie-app
Voordeel: Je kunt meerdere accounts beheren in één app.
Zodra je dit hebt ingesteld en je apparaat het ondersteunt, kun je inloggen met gezichtsherkenning of vingerafdruk. Dit is de snelste en veiligste optie (sterk aanbevolen!)
4. Veelgestelde vragen
Wie kan multifactorauthenticatie activeren?
Alleen de hoofdgebruiker van het SnelStart account en extra gebruikers met beheerdersrechten kunnen inloggen en multifactorauthenticatie activeren bij gebruikers.
Zit je nog in een proefperiode van een SnelStart-abonnement? Dan moet je eerst je abonnement bevestigen om hier gebruik van te maken.
Kan ik multifactorauthenticatie uitschakelen?
Ja, je kunt MFA ook per gebruiker uitschakelen. Ga weer naar deze gebruiker toe via Mijn SnelStart. Selecteer de gebruiker en zet multifactorauthenticatie uit.
Ik heb een nieuwe mobiele telefoon, hoe zet ik alles over?
Stap 1: Download op je nieuwe telefoon de Authenticator app die je gebruikt, dit kun je doen in de App Store of Playstore.
Stap 2: Open de Authenticator app op je oude telefoon. Klik linksboven op de drie strepen en kies voor Instellingen. Zet het schuifje aan bij (icloud)back-up. Er wordt een back-up gemaakt.
Stap 3: Open de Authenticator app op je nieuwe telefoon. Log in met hetzelfde account die je gebruikt op je oude telefoon. Klik op Herstel starten, deze optie staat onderaan in het thuisscherm van de app. De back-up wordt teruggezet.
Stap 4: Open de Authenticator app op je oude telefoon en verwijder elke account. Dit doe je door te kiezen voor Account verwijderen. Als alles is verwijderd dan kun je tot slot de Authenticator app op je oude telefoon verwijderen.
Wat moet ik doen als ik mijn herstelcode kwijt ben?
Vraag de beheerder (hoofdgebruiker van SnelStart) om multifactorauthenticatie uit- en aan te zetten vanuit gebruikersbeheer. Als dit niet lukt neem dan contact op met onze klantenservice 0222-363060.
Was dit artikel nuttig?