In dit artikel lees je hoe je het primaire e-mailadres van SnelStart wijzigt.
1. Het primaire e-mailadres van SnelStart wijzigen
Het primaire e-mailadres (het hoofdmailadres van je account) kun je wijzigen via Mijn SnelStart.
Let op:
Voordat je het hoofdmailadres gaat wijzigen moeten alle extra gebruikers zijn uitgelogd uit SnelStart. Sluit SnelStart daarna af en wijzig het e-mailadres.
- Wil je dat het e-mailadres van een extra gebruiker het hoofdmailadres gaat worden? Lees hier hoe je dit moet wijzigen.
- Als je ook een mailbox hebt ingesteld dan is het ons advies om je primaire emailadres niet te wijzigen in het mailadres dat bij je mailbox staat ingesteld. Dat mailadres is namelijk een fictieve mailbox.
Het e-mailadres zelf wijzigen:
- Ga naar onze website; www.snelstart.nl.
- Klik rechtsboven op Inloggen en kies voor Ondernemers. Login in met je huidige inloggegevens.
- Klik rechtsboven op het poppetje en ga naar E-mail wijzigen.
Let op: Zorg ervoor dat alle extra gebruikers zijn uitgelogd uit SnelStart. - Je kunt nu je mailadres wijzigen. Ter bevestiging wordt er een e-mail verstuurd naar het oude e-mailadres. Nadat deze is bevestigd is de wijziging definitief.
Het e-mailadres door SnelStart laten wijzigen
Heb je geen toegang meer tot je mailbox of kun je om een andere reden niet zelf het e-mailadres wijzigen, dan kunnen wij dit voor je doen. Lees hieronder wat wij hiervoor nodig hebben.
Het primaire (hoofd) e-mailadres is onderdeel van je SnelStartID. Hierom mogen wij het e-mailadres niet zomaar wijzigen. Onderstaande documenten hebben wij nodig om het e-mailadres voor je te kunnen wijzigen:
-
Je SnelStart-relatienummer en je nieuwe emailadres.
-
Een kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) van de eigenaar die op het KVK-uittreksel staat.
Let op: wij vragen je hierbij om je pasfoto en BSN-nummer af te schermen.
Tip: Gebruik voor het afschermen van je pasfoto, BSN en handtekening de Kopie-ID app. -
Een kopie van het KVK-uittreksel (niet ouder dan een half jaar). Een digitaal uittreksel is een officieel bewijs van inschrijving in het Handelsregister. Op dit uittreksel staat informatie over de rechtspersoon, onderneming en vestiging(en). Dit mag het Uittreksel Handelsregister - inzien niet gewaarmerkt zijn.
Let op: Als de persoon die op het legitimatiebewijs staat niet op het uittreksel staat, stuur dan nog een KVK-uittreksel mee waarop deze persoon wel als eigenaar/bestuurder wordt genoemd. Een uittreksel waarop een onderneming/bv als rechtspersoon wordt genoemd is voor ons niet voldoende om het e-mailadres mee aan te passen. - Verstuur bovenstaande naar klantenservice@snelstart.nl. Zodra wij de juiste stukken hebben ontvangen kunnen wij het mailadres aanpassen. Je ontvangt hierover een mail van ons. Wij zullen vertrouwelijk en op de juiste manier omgaan met de stukken die wij ontvangen.
Het e-mailadres voor je facturen wijzigen
Als je zelf je e-mailadres wijzigt of wij wijzigen het e-mailadres dan wordt het e-mailadres waar je facturen van SnelStart heen gaan ook automatisch gewijzigd. Wil je dat je facturen nog naar het oude e-mailadres of naar een ander e-mailadres worden verstuurd dan kun je dit ook wijzigen via Mijn SnelStart. Klik op de knop Wijzig bij Betaalgegevens en factuuradres en vul vervolgens de velden in onder Factuuradres en kies voor Opslaan.
Het emailadres van een extra gebruiker wijzigen
Heb je een extra gebruiker en heeft deze een nieuw mailadres, dan kun je de huidige gebruiker verwijderen en daarna een nieuwe gebruiker aanmaken. Dit kan alleen in SnelStart 12 via het tabblad Administratie → Gebruikers.
Het emailadres van een extra gebruiker wijzigen naar het hoofdmailadres
- Verwijder eerst de extra gebruiker bij je Gebruikers. Open daarna één keer een administratie waarvan jij eigenaar bent
- Sluit de administratie af en zorg ervoor dat alle gebruikers zijn uitgelogd uit SnelStart. Sluit SnelStart af
- Ga naar onze website; www.snelstart.nl en klik rechtsboven op Inloggen
- Log hier in met de huidige inloggegevens van het hoofdmailadres
- Je kunt nu het hoofdmailadres wijzigen naar het mailadres dat eerst als extra gebruiker geregistreerd stond. Als bevestiging wordt er een e-mail verstuurd naar het oude hoofdmailadres. Pas nadat deze is bevestigd is de wijziging definitief.
Was dit artikel nuttig?