Bankieren

Een zakelijke rekening met SnelStart Bankieren

Een zakelijke rekening met vele mogelijkheden, zonder verborgen kosten. Dat is het nieuwe SnelStart Bankieren.

Je kunt nu heel eenvoudig een zakelijke rekening openen bij SnelStart. Dit kan zelfs als je geen boekhoudpakket van ons gebruikt. Werk je wel met ons boekhoudpakket? Dan koppel je je SnelStart-rekening direct aan je administratie via een handige bankkoppeling. In dit artikel lees je hier alles over.

Wat krijg je allemaal bij de zakelijke rekening van SnelStart?

  • Vijf betaalrekeningen
  • Oneindig budgetrekeningen
  • Maximale spaarrente zowel voor betaal- als budgetrekeningen en er geldt geen maximum waarover je rente opbouwt
  • Automatisch inlezen van bankmutaties ( bij- en afschrijvingen) 
  • Je kunt je geld automatisch verdelen over je budget- en betaalrekeningen (digitale potjes). 
  • Fysieke pas en virtuele passen; overal betalen via apps en pas
  • Geld valt onder depositogarantiestelsel

1. De kosten voor SnelStart Bankieren

Een SnelStart bankrekening kost slechts €7,50 per maand en €0,10 per inkomende- en uitgaande transacties. Overboekingen tussen je eigen SnelStart rekeningen binnen hetzelfde abonnement zijn gratis. 

2. Aanmelden voor een zakelijke rekening van SnelStart

Een zakelijke rekening open je in drie stappen. In stap 1 meld je je aan. In stap 2 installeer je de app en in stap 3 doorloop je het klantonderzoek. In stap 4 kun je een bankkoppeling maken (dit is optioneel en kan alleen als je ook een administratie van SnelStart hebt). Hieronder leggen we alle drie de stappen uit. 

Stap 1: Aanmelden voor de zakelijke rekening

  1. Klik hier om naar de aanmeldpagina te gaan. Op deze pagina lees je alle informatie over SnelStart bankieren en kun je je aanmelden. 
  2. Klik op Ja ik wil een zakelijke rekening.
  3. Vul alle gegevens in. 
    image-png-Nov-19-2024-03-23-13-9972-PM_b
  4. Vink het vakje aan waarmee je akkoord gaat met onze algemene voorwaarden.
  5. Klik op Zakelijke rekening aanvragen.
  6. Je ontvangt een e-mail. (zie stap 2).

Stap 2: De SnelStart bankieren app downloaden

In de mail die je ontvangt, nadat je bent aangemeld, staat informatie over het downloaden van de bankieren app. De app kun je downloaden op Android en IOS. 

Stap 3: Het klantonderzoek doorlopen

Als je voor de eerste keer de bankieren app opent moet je een klantonderzoek doorlopen. Hiermee controleren we jouw identiteit en bedrijfsgegevens. Het is belangrijk dat je alle benodigde documenten beschikbaar hebt voordat je het klantonderzoek uitvoert.

  • Uittreksel van de KVK
  • Vennootschapscontract, statuten of accountantsverklaring
  • Kopie identiteitsbewijs (voorkant en achterkant)

Doorloop de onderstaande stappen voor het klantonderzoek. 

  1. Open de SnelStart bankieren app. Log hier in met je hoofdmailadres van SnelStart en het bijbehorende wachtwoord.
  2. Je zit nu in het beginscherm van de app. Kies de administratie waarvoor je de zakelijke rekening wilt aanvragen (als je geen SnelStartadministratie of maar 1 SnelStartadministratie hebt wordt deze stap overgeslagen)
  3. Je ziet een scherm met uitleg. Klik op de knop Start verificatie.
  4. Je komt in een volgend scherm met aanvullende uitleg. Klik onderaan op de blauwe knop: Start klantonderzoek. Het klantonderzoek start.
  5. Vul de volgende gegevens in of aan: Bedrijfsnaam, KVK-nummer, Primaire bedrijfsactiviteit, BTW-nummer, Adres, Website, Voornamen, Achternaam, E-mailadres en Telefoonnummer. Klik op Volgende stap. De bedrijfsgegevens worden nu opgevraagd. Je ziet een melding dat de bedrijfsgegevens succesvol zijn opgevraagd.
  6. Klik op Volgende stap. Je komt in het scherm Gegevens Bestuurder(s).
  7. Controleer in dit venster of alles klopt. Hier moet je de gegevens van de bestuurders compleet maken en kun je eventueel andere bestuurders toevoegen.
  8. Klik op Ja, dit klopt en klik op Volgende stap.
  9. In dit scherm gaan we je indentiteit verifiëren. Dit doe je door een kopie van je rijbewijs, paspoort of id-kaart te uploaden (de voor- en achterkant) via de knop Selecteer Bestanden. Zoek de juiste bestanden erbij en klik op Volgende Stap.
  10. Tot slot kom je in het scherm van de Algemene voorwaarden. Als je akkoord gaat met de verklaringen vink je alle drie de vakjes aan en klik je op Volgende stap.
  11. Het klantonderzoek is voltooid. Alle aangeleverde documenten worden nu beoordeeld en je ontvangt een bericht per e-mail zodra dit is afgrond. Dit duurt maximaal 7 werkdagen.
  12. Nadat het klantonderzoek door ons is beoordeeld (dit kan tot max 7 werkdagen duren) zie je in de app een betaalrekening en budgetrekening. 

Stap 4: Een bankkoppeling maken

Heb je een administratie bij SnelStart? Dan kun je eenvoudig een bankkoppeling maken tussen je SnelStart-administratie en je SnelStart-bankrekening.
Let op: je kunt de koppeling pas instellen nadat je van ons een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat het klantonderzoek (uit stap 3) is goedgekeurd.

Heb je geen administratie bij SnelStart? Dan is het niet mogelijk om een bankkoppeling te maken.  

Lees hier hoe je de bankkoppeling maakt.

 

3. Hoe werkt de SnelStart bankieren app en wat kan ik allemaal?

Als je inlogt in de app kom je in het beginscherm. Dat is het scherm rekeningen. Onderin zie je drie tabbladen staan: Rekeningen, Betaalpassen en Flows. Hieronder leggen we uit wat je per tabblad kunt doen.

Algemene informatie

  • Het IBAN-nummer van de rekeningen is van Adyen. BIC-code van Adyen is ADYBNL2A
  • Rechtsboven staat het icoon van een poppetje, daar vind je de accountgegevens, zoals je naam, e-mailadres en administratienaam. Verder staan daar nog twee andere opties Beoordeel je ervaring en Neem contact op.

1. Het tabblad Rekeningen

Hier zie je een overzicht van je rekeningnummers, kun je een nieuw rekeningnummer aanmaken en geld overboeken. 

Een nieuwe rekening toevoegen
Vanuit het beginscherm kun je een nieuwe rekening aanmaken. Dit doe je door op het rondje te klikken met het plusteken erin. 

  • Je kunt maximaal 5 betaalrekeningen aanmaken.
  • Je kunt onbeperkt budgetrekeningen aanmaken.
  • De rekening(en) waar het icoon van een euroteken bij staat, zijn betaalrekeningen.
  • De rekening(en) waar het icoon van een spaarvarken bij staat, zijn budgetrekeningen.

Geld overboeken
Klik op de knop Overboeken. Vul het bedrag in dat je wil overboeken en selecteer het rekeningnummer waarvan je de overboeking wil doen. 

Transacties inzien
Als je klikt op een rekeningnummer zie je een overzicht van de transacties die plaatsvinden op die rekening. 

Rekenafschrift downloaden
Klik vanuit het beginscherm op het rekeningnummer. Je ziet een overzicht van de betalingen op die rekening. Klik dan rechtsboven op het tandwiel teken en kies voor Download rekeningafschrift. 

In dit artikel lees je hier meer over. 

2. Het tabblad Betaalpassen

Onder het tabblad Kaarten kun je je bankpassen beheren. Je kunt hier een fysieke betaalpas aanvragen en ook een virtuele pas aanmaken voor Google Pay of Apple Pay, Ook kun je hier je kaart(en) blokkeren.

In dit artikel lees je meer over de betaalpassen.

3. Het tabblad Flows

Bij Flows kun je automatische geldstromen instellen voor je budgetrekeningen.
Een flow is een automatische overboeking die plaatsvindt zodra er geld binnenkomt.

Bijvoorbeeld: je kunt instellen dat wanneer er geld wordt ontvangen op een bepaalde rekening, automatisch een vast bedrag of percentage wordt overgeboekt naar een andere rekening die jij kiest. Dit hele proces verloopt volledig automatisch.

In dit artikel lees je hier alles over. 

 

4. De veiligheid van SnelStart bankieren

  1. Houd beveiligingscode/wachtwoorden altijd geheim. Wij zullen hier nooit om vragen. Denk aan je pincode, inlogcode.
  2. Werk op beveiligde apparaten. Zorg dat het apparaat waar je op werkt voorzien is van de meest recente software- en beveiligingsupdates. 
  3. Controleer regelmatig de transacties die gemaakt zijn op je bankrekening.


5. De limieten

Uiteraard staan er voor de veiligheid voor alle rekeningen limieten ingesteld 

Deze zijn als volgt:

  • Pinbetaling – per transactie €2500,-
  • Geld overboeken – per transactie  €25000,-
  • Pinbetaling – per dag €2500,-
  • Geld overboeken – per dag  €25000,-
  • Geld overboeken – per week €100.000,-

Wil je de limieten (tijdelijk) verhogen of verlagen, neem dan tijdens openingstijden contact op met onze klantenservice. Binnenkort kun je in de app ook zelf je limieten inzien en aanpassen.

 

6. Veelgestelde vragen

Op onze landingspagina lees je nog meer informatie over bankieren en veelgestelde vragen. Een aantal van deze vragen zie je hieronder ook. 

  1. Hoe kan ik een bankkoppeling maken met mijn SnelStart bankrekening?
    In dit artikel lees je hoe dit werkt. 
  2. Hoe kan ik afschriften downloaden?
    Klik in je app op je bankrekeningnummer. Klik rechtsboven op het tandwiel teken en ga naar Download rekeningafschriften. 
  3. Hoe kan ik SnelStart bankieren opzeggen?
    In dit artikel lees je hoe je kunt opzeggen.
  4. Hoe kan ik één rekening opheffen en de andere behouden?
    Dit kun je regelen in de app. Je kunt daar zelf instellen hoeveel rekeningen je wilt.
  5. Kan ik ook in SnelStart Web of Polaris werken met bankieren?
    Nee, op dit moment is dat niet mogelijk. SnelStart Bankieren is alleen beschikbaar in de app. Op termijn wordt bankieren geïntegreerd in SnelStart.
  6. Mijn rekening is niet gekoppeld, hoe kan ik mijn rekening koppelen aan mijn toestel?
    Vaak helpt het om even helemaal uit te loggen uit de app. Klik rechts bovenin het startscherm op het poppetje en kies uitloggen. Sluit dan de hele app af. Als je de app dan weer opent moet je inloggen met je e-mail adres en wachtwoord. Hierna kun je koppelen via onderstaande stappen. 
    1. Selecteer eerst de rekening waar je een overboeking vanaf wilt doen
    2. Klik op de instellingen-knop rechtsboven
    3. Ga naar 'gekoppelde apparaten'
    4. Tik op de blauwe knop 'nu koppelen'.
    5. je toestel is gekoppeld
 

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee