Een zakelijke rekening met vele mogelijkheden, zonder verborgen kosten. Dat is het nieuwe SnelStart Bankieren.
Bankieren en boekhouden smelten samen in SnelStart. Als je beschikt over een SnelStart pakket dan kun je een zakelijke rekening van SnelStart aanvragen.
Wat krijg je allemaal bij de zakelijke rekening van SnelStart?
- Vijf betaalrekeningen
- Oneindig budgetrekeningen
- Maximale spaarrente zowel voor betaal- als budgetrekeningen en er geldt geen maximum waarover je rente opbouwt
- Automatisch inlezen van bankmutaties ( bij- en afschrijvingen)
- Je geld automatisch verdelen over je budget- en betaalrekeningen (digitale potjes). Bijna beschikbaar!
- Fysieke pas en virtuele passen; overal betalen via apps en pas
- In 2024 geen transactiekosten (vanaf 2025 is dit € 0,10 voor alle inkomende- en uitgaande transacties)
- Slechts 7.50 euro per maand – geen onverwachte kosten
- Geld valt onder depositogarantiestelsel
In dit artikel:
1. Aanmelden zakelijke rekening van SnelStart
2. De SnelStart bankieren app. Hoe werkt dit?
3. Betaalpassen
4. De veiligheid
5. Limieten
1. Aanmelden zakelijke rekening van SnelStart
Een zakelijke rekening open je in drie stappen. In stap 1 meld je je aan. In stap 2 installeer je de app en in stap 3 doorloop je het klantonderzoek. Hieronder leggen we alle drie de stappen uit.
Stap 1: Aanmelden voor de zakelijke rekening
- Klik hier om naar de aanmeldpagina te gaan. Op deze pagina lees je alle informatie over SnelStart bankieren en kun je je aanmelden.
- Klik op Ja ik wil een zakelijke rekening.
- Vul alle gegevens in.
- Vink het vakje aan waarmee je akkoord gaat met onze algemene voorwaarden.
- Klik op Zakelijke rekening aanvragen
- Je ontvangt een e-mail. (zie stap 2)
Stap 2: De SnelStart bankieren app downloaden
In de mail die je ontvangt, nadat je bent aangemeld, staat informatie over het downloaden van de bankieren app. De app kun je downloaden op Android en IOS.
Stap 3: Het klantonderzoek doorlopen
Als je voor de eerste keer de bankieren app opent moet je een klantonderzoek doorlopen. Hiermee controleren we jouw identiteit en bedrijfsgegevens. Het is belangrijk dat je alle benodigde documenten beschikbaar hebt voor je het klantonderzoek uitvoert:
- Uittreksel van de KVK
- Vennootschapscontract, statuten of accountantsverklaring
- Kopie identiteitsbewijs (voorkant en achterkant)
Doorloop de onderstaande stappen voor het klantonderzoek.
- Open de SnelStart bankieren app. Log hier in met je hoofdmailadres van SnelStart en het bijbehorende wachtwoord.
- Je zit nu in het beginscherm van de app. Kies de administratie waarvoor je de zakelijke rekening wilt aanvragen.(als je maar 1 administratie hebt wordt deze stap overgeslagen)
- Je ziet een scherm met uitleg. Klik op de knop Start verificatie.
- Je komt in een volgend scherm met aanvullende uitleg. Klik onderaan op de blauwe knop Start klantonderzoek. Het klantonderzoek zal starten.
- Vul de volgende gegevens in of aan: Bedrijfsnaam, KVK-nummer, Primaire bedrijfsactiviteit, BTW-nummer, Adres, Website, Voornamen, Achternaam, E-mailadres en Telefoonnummer. Klik op Volgende stap. De bedrijfsgegevens worden nu opgevraagd. Je ziet een melding dat de bedrijfsgegevens succesvol zijn opgevraagd.
- Klik op Volgende stap. Je komt in het scherm Gegevens Bestuurder(s).
- Controleer in dit venster of alles klopt. Hier moet je de gegevens van de bestuurders compleet maken en kun je eventueel andere bestuurders toevoegen.
- Klik op Ja, dit klopt en klik op Volgende stap.
- In dit scherm gaan we je indentiteit verifiëren. Dit doe je door een kopie van je rijbewijs, paspoort of id-kaart te uploaden (de voor- en achterkant) via de knop Selecteer Bestanden. Zoek de juiste bestanden erbij en klik op Volgende Stap.
- Tot slot kom je in het scherm van de Algemene voorwaarden. Als je akkoord gaat met de verklaringen vink je alle drie de vakjes aan en klik je op Volgende stap.
- Het klantonderzoek is voltooid. Alle aangeleverde documenten worden nu beoordeeld en je ontvangt een bericht per e-mail zodra dit is afgrond. Dit duurt maximaal 7 werkdagen.
- Als je hierna de Snelstart Bankieren app opent kom je in het startscherm, hier vind je een betaalrekening en een budgetrekening.
2. De SnelStart bankieren app. Hoe werkt dit?
Als je bent ingelogd in de app dan kun je verschillende dingen zien en uitvoeren.
- Je komt als eerste in het beginscherm. Daar kun je je bankrekeningen zien en eventueel nieuwe rekeningen aanmaken. Dit doe je door op het rondje te klikken met het plusteken erin.
- Je kunt maximaal 5 betaalrekeningen aanmaken.
- Je kunt onbeperkt budgetrekeningen aanmaken.
- De rekening(en) waar het icoon van een euroteken bij staat, zijn betaalrekeningen.
- De rekening(en) waar het icoon van een spaarvarken bij staat, zijn budgetrekeningen.
- Onderaan in de app zie je drie tabbladen staan: Rekeningen, Kaarten, Flows.
De app wordt standaard geopend met een overzicht van je Rekeningen. - Als je een tegel aanklikt van een bankrekening, dan wordt deze geopend en kun je de transacties zien die hebben plaatsgevonden. Als je rechts bovenin op het tandwieltje klikt kun je een bankafschrift downloaden en eventueel de naam van de rekening aanpassen.
- Via de blauwe knop Overboeken, kun je bedragen overboeken naar een andere rekening, ook externe rekeningen (bijv. naar een leverancier).
- Het IBAN-nummer van de rekeningen is van Adyen. BIC-code van Adyen is ADYBNL2A
- Onder het tabblad Kaarten kun je je bankpassen beheren. Je kunt hier een fysieke betaalpas aanvragen en ook een virtuele pas aanmaken voor Google pay of Apple pay, Ook kun je hier je kaart(en) blokkeren. In dit artikel lees je meer over de betaalpassen.
- Onder het tabblad Flows kun je spaarpotjes reserveren voor bepaalde uitgaven (binnenkort beschikbaar)
- Rechtsboven staat het icoon van een poppetje, daar vind je de accountgegevens, zoals je naam, e-mailadres en administratienaam. Verder staan daar nog twee andere opties Beoordeel je ervaring en Neem contact op.
- De app wordt met steeds meer mogelijkheden uitgebreid zoals handige notificaties die laten weten wanneer een factuur is voldaan, de btw-aangifte kan worden betaald, of een herinnering dat je een bonnetje van een betaling moet uploaden. Je geld automatisch verdelen over je budget- en betaalrekeningen (digitale potjes).
3. Betaalpassen
Je kunt voor je zakelijke rekening een fysieke betaalpas aanvragen en een virtuele betaalpas voor Google Pay en Apple pay aanmaken.
Om een SnelStart Betaalpas aan te vragen moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Je bent de eigenaar van de administratie waarvoor je de betaalpas wilt aanvragen.
- De aanvraag van de SnelStart Betaalpas doe je via de SnelStart bankieren app op je telefoon.
- Je hebt een SnelStart Betaalrekening.
Lees hier meer over de betaalpassen
4. De veiligheid
- Houd beveiligingscode/wachtwoorden altijd geheim. Wij zullen hier nooit om vragen. Denk aan je pincode, inlogcode.
- Werk op beveiligde apparaten. Zorg dat het apparaat waar je op werkt voorzien is van de meest recente software- en beveiligingsupdates.
- Controleer regelmatig de transacties die gemaakt zijn op je bankrekening.
5. Limieten
Uiteraard staan er voor de veiligheid voor alle rekeningen limieten ingesteld
Deze zijn als volgt:
- Pinbetaling – per transactie 2.500,00 euro
- Geld overboeken – per transactie 25.000,00 euro
- Pinbetaling – per dag 2.500,00 euro
- Geld overboeken – per dag 25.000,00 euro
- Geld overboeken – per week 100.000,00 euro
Wil je de limieten (tijdelijk) verhogen of verlagen, neem dan tijdens openingstijden contact op met onze klantenservice. Binnenkort kun je in de app ook zelf je limieten inzien en aanpassen.
Was dit artikel nuttig?