In sommige gevallen kan het voorkomen dat je bij het openen van een administratie de volgende foutmelding krijgt: ‘Fase 6e.’
In onderstaande stappenplan geven we mogelijke oplossing voor dit probleem. Het is belangrijk dat er bij het uitvoeren van de oplossingen wordt ingelogd met het hoofdmailadres van het account.
1. Oplossing voor een lokale en/of netwerkadministratie
De administratie moet worden vrijgegeven en daarna moet de eigenaar weer opnieuw worden ingesteld. Selecteer de administratie (niet openen) en klik op de knop Vrijgeven. Open na het vrijgeven de administratie weer. Tijdens het openen wordt er gevraagd of je eigenaar wilt worden. Stel in dat je weer eigenaar wilt worden.
2. Oplossing voor een online administratie
De administratie moet worden vrijgegeven en daarna moet de eigenaar weer opnieuw worden toegekend. Het vrijgeven is alleen mogelijk bij een administratie die lokaal staat. De administratie moet dus eerst worden gekopieerd naar lokaal.
Selecteer de online administratie en kies voor Kopiëren. Kopieer de administratie naar lokaal, selecteer de lokale administratie (niet openen) en klik op de knop Vrijgeven. Open de administratie en stel jezelf opnieuw in als eigenaar.
De administratie is nu gekopieerd naar lokaal en het zou nu weer mogelijk moeten zijn om de lokale administratie te openen. In je lijst staat de online administratie nu ook nog steeds. Deze kan eventueel worden verwijderd en de lokale administratie kan dan weer opnieuw online worden gezet. Controleer voor het verwijderen wel goed of de lokale administratie echt geopend kan worden.
Let op: Nadat je de lokale administratie weer online hebt gezet moeten bepaalde rechten weer opnieuw worden ingesteld. Denk onder andere aan:
- Je accountant rechten geven in je administratie
- De bankkoppelnig opnieuw instellen. Als je gebruik maakt van onze nieuwe PSD2 bankkoppeling moet je ook het klantonderzoek opneiuw doorlopen. Dit is namelijk gekoppeld aan een administratie.
Was dit artikel nuttig?