Vanaf het pakket inOrde kun je de nieuwe generatie bankkoppeling via PSD2 maken. Deze koppeling is nu beschikbaar voor de Knab, ABN Amro, SNS, ASN, Regiobank, Triodos, ING en van Lanschot Kempen. In dit artikel lees je alles hierover.
Een bankkoppeling via PSD2 maakt het gemakkelijker om je financiële zaken te regelen. Je bankmutaties worden automatisch meerdere keren per dag ingelezen, waardoor je administratie altijd up-to-date is. In dit artikel lees je meer over PSD2 en hoe je de koppeling maakt.
In dit artikel:
1. Wat is PSD2?
2. Stap 1: Het klantonderzoek
3. Stap 2: De bankkoppeling maken
4. De toestemming (consent) verlengen
5. Het transactieoverzicht
6. Veelgestelde vragen
1. Wat is PSD2?
De nieuwe generatie bankkoppeling maak je op basis van PSD2 (Payment Services Directive). Dit is een Europese wet voor het betalingsverkeer van consumenten en bedrijven. Deze wet is in februari 2019 ingevoerd. Door deze wet zijn banken verplicht om hun banksystemen toegankelijk te maken voor derde partijen. Jij bepaalt hierdoor zelf wie toegang krijgt tot informatie op jouw betaalrekeningen.
SnelStart is zo'n derde partij. Wij hebben een vergunning gekregen van de Nederlandsche bank (DNB). DNB stelt hoge eisen voor het afgeven van een PSD2 vergunning. Zo moeten we voldoen aan allerlei vereisten en principes om ervoor te zorgen dat onze activiteiten veilig, betrouwbaar en compliant zijn. Bijvoorbeeld: het hebben van stevige beveiligingsmaatregelen om de veiligheid van de betalingsgegevens te waarborgen.
Hoe werkt PSD2?
Als je de bankkoppeling op basis van PSD2 aanvraagt moeten wij screenen of je een integere partij bent. Dit doen wij door het opvragen van extra informatie zoals een (deels afgeschermd) identiteitsbewijs, persoonlijke achtergrondinformatie en inzicht in de uiteindelijke belanghebbenden van je organisatie. Daarnaast monitoren we het transactieverloop op je rekening op personen met wie je zaken doet of afwijkend betaalgedrag. Dit doen wij op basis van de Wet op financieel toezicht (Wft), de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft) en Sanctiewet 1977.
Wat zijn de voordelen van PSD2?
- Je transacties worden automatisch meerdere keren per dag verwerkt.
- Je actuele banksaldo is altijd zichtbaar in je administratie.
- Je verleent zelf toestemming en kan dit op elk moment stopzetten.
- Geen extra kosten voor de koppeling.
- Een bankkoppeling via PSD2 voldoet aan strenge beveiligingsnormen waardoor dit een veilige manier van koppelen is.
Wil je alles weten over PSD2? Klik hier om naar onze landingspagina te gaan.
Tip:
Hieronder lees je hoe je de koppeling maakt. Deze stappen hebben we ook in een kort stappenplan samengevoegd. Kom je daar niet uit? Lees dan de veelgestelde vragen in dit artikel.
De koppeling maak je in twee stappen. Stap 1 is het klantonderzoek. Daarbij controleren we wie je bent en of je een betrouwbare partij bent. We kunnen aanvullende informatie opvragen, zoals een (gedeeltelijk afgeschermd) identiteitsbewijs, persoonlijke achtergrondinformatie en details over de uiteindelijke belanghebbenden van je organisatie (de UBO's). Nadat dit proces is voltooid ga je naar stap 2 om de koppeling te maken.
Het klantonderzoek moet je per administratie doorlopen.
2. Stap 1: Het klantonderzoek
Wat is belangrijk voordat je het klantonderzoek doorloopt?
- Zorg dat je KVK-nummer, e-mailadres en NAW-gegevens bij je bedrijfsgegevens staan ingesteld. In SnelStart 12 vind je dit bij het tabblad Administratie - Instellingen. In SnelStart Web klik je rechtsboven op de naam van je administratie - Bedrijfsgegevens.
- Tijdens het proces moet je je identiteit identificeren. Als je privé bankiert bij één van de volgende banken kun je dit via iDIN doen: ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, Regiobank. Kun je jezelf niet identificeren met iDIN dan moet je een kopie van de voor- en achterkant van je paspoort, rijbewijs of ID-kaart uploaden. Je kunt hiervoor de kopieID-app gebruiken.
Let op: Je mag alleen je BSN en foto verbergen. - Als je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak of BV met één aandeelhouder hebt moet je gegevens van de uiteindelijke belanghebbende (de UBO's) van je bedrijf invullen. In sommige gevallen moet je hierover ook bewijs aanleveren zoals een vennootschapscontract, statuten of accountantsverklaring. Wil je weten wie de UBO's van jouw bedrijf zijn? In dit artikel lees je hier alles over.
- Let op: De nieuwe koppeling leest mutaties in vanaf de dag dat je de koppeling maakt. Wil je ook de mutaties van voor die tijd in je administratie hebben? Als je al een bestaande bankkoppeling had zorg er dan voor dat alle mutaties via die koppeling zijn ingelezen. Dit doe je door je administratie te openen in SnelStart 12 of een keer opnieuw in te loggen in SnelStart Web.
- Nadat de nieuwe koppeling actief is kun je geen mutaties meer handmatig inlezen. Je kunt dan wel historische transacties inlezen via de nieuwe koppeling. Dit doe je vanuit het nieuwe bankieren scherm. Ga in SnelStart Web naar Kas en Bank. Klik op de blauwe knop Naar bankieren. Je komt in het nieuwe bankierenscherm. Selecteer de regel van het betreffende rekeningnummer. Klik rechtsboven op de 3 puntjes en kies voor historische transacties inlezen. Je kunt hier een periode selecteren. Per bank is het verschillend hoe ver je terug kunt, je kunt dit gewoon proberen. Historische transacties kun je pas inlezen nadat de nieuwe koppeling actief is. De optie historische transacties inlezen is voor alle banken beschikbaar die middels PSD2 zijn gekoppeld.
- Met de standaard SnelStart Bankkoppeling kun je alleen zakelijke betaalrekeningen koppelen. Geen privé- of zakelijke spaarrekeningen. Op dit moment is alleen voor de Knab de uitgebreide koppeling beschikbaar, waarbij je ook je zakelijke spaarrekening kunt koppelen. Let op: Knab brengt kosten voor deze koppeling in rekening. Klik hier voor meer informatie over de kosten. Als je al een Knab PSD2 koppeling hebt en je wilt overstappen naar de uitgebreide koppeling dan kan het voorkomen dat je op de dag van overstappen de transacties dubbel binnenkrijgt, deze kun je handmatig verwijderen.
- Deze koppeling kun je alleen maken in een administratie die online staat.
Het klantonderzoek starten
- Je kunt tussendoor stoppen. De ingevoerde gegevens worden 30 dagen bewaard
- Controleer alle ingevoerde gegevens goed
- Als je geen documenten hoeft aan te leveren doorloop je het proces binnen enkele minuten. Moet je wel documenten uploaden dan ben je er iets langer mee bezig. Nadat het klantonderzoek beoordeeld is krijg je een mail van ons en kun je verder met het aanvragen van de koppeling
- De gegevens van het klantonderzoek worden door ons gecontroleerd. Dit kan tot zeven werkdagen duren. Als de controle is afgerond krijg je automatisch bericht van ons via de mail. Als de controle voltooid is kun je daarna verder met het aanvragen van de koppeling.
- De koppeling maak je vanuit SnelStart Web. Ga naar onze website. Klik rechtsboven op Inloggen en open je administratie.
- Staat de bankrekening waarmee je de bankkoppeling wilt maken al in de administratie? Als dit het geval is, ga dan door naar Stap 3. Als dit nog niet het geval is, voeg deze dan eerst toe. Ga hiervoor links in het overzicht naar Kas en Bank. Klik op Nieuwe bankrekening. Vul het volledige IBAN-nummer in. De BIC-code wordt daarna automatisch gevuld. Selecteer bij Grootboekrekening het dagboek bank waarin de mutaties moeten worden geboekt. Kies voor Nieuw grootboek in het veld grootboekrekening als je een nieuw dagboek wilt aanmaken. In dit dagboek worden de bankmutaties gezet. Het dagboek krijgt standaard functie 2 (dagboek bank). Klik op Opslaan. De bankrekening is nu toegevoegd.
- Klik links in het overzicht op Koppelingen. Typ in de zoekbalk: Bankkoppelingen. Klik op de tegel Bankkoppelingen SnelStart.
Let op: Op de tegel staan de Triodos, ING en van Lanschot nog niet genoemd, toch kunnen deze banken via deze tegel gekoppeld worden.
Klik op Naar Bankieren
Heb je het pakket inOrde? Dan vind je Koppelingen door rechtsboven op het Poppetje te klikken. Je kunt ook op deze link klikken om direct naar Bankieren te gaan: https://bankieren.snelstart.nl/ . - Je komt in een nieuw bankierenscherm van SnelStart. Als je al rekeningnummers in je administratie hebt staan zie je deze hier.
- Klik op de blauwe knop Nieuw.
- Klik op met automatische bankkoppeling → Naar klantonderzoek. Als je contactgegevens niet stonden ingesteld krijg je hiervan een melding. Klik op Naar Basisinstellingen en stel bij het tabblad contact je voor- en achternaam in. Sluit daarna dit venster en klik weer opnieuw op de blauwe knop Nieuw.
- Wil je voor een nieuw rekeningnummer een koppeling maken? Klik bovenin op de knop Nieuw - Met automatische bankkoppeling → Naar klantonderzoek.
- Het klantonderzoek proces start nu. Lees de introductiepagina en klik op Starten.
- Het klantonderzoek proces doorloop je in minimaal 3 en maximaal 6 stappen.
- In stap 1 zie je een samenvatting van de gegevens van jouw bedrijf. Deze staan bij de bedrijfsgegevens in je administratie. Kloppen de gegevens? Selecteer Ja, deze kloppen en ga naar de Volgende stap.
- Kloppen de gegevens niet? Selecteer Nee, deze kloppen niet en klik op Klantonderzoek afsluiten. Wijzig dit in je administratie bij je bedrijfsgegevens en herstart daarna weer dit proces. In SnelStart 12 vind je de bedrijfsgegevens door te gaan naar het tabblad Administratie - Instellingen. In SnelStart Web klik je rechtsboven op de naam van je administratie - Bedrijfsgegevens.
- In stap 2 staan de bestuurders van jouw bedrijf. Deze worden automatisch opgehaald vanuit jouw KVK gegevens. Zie je een rode driehoek staan? Klik dan op het potlood teken en vul de ontbrekende gegevens in. Kloppen de gegevens? Selecteer Ja, dit klopt. Ga akkoord met de twee verklaringen en ga naar de Volgende stap.
- Kloppen de gegevens niet of staan er geen gegevens? Selecteer Nee, dit klopt niet en klik op de link + Bestuurder toevoegen. Vul de gegevens in en upload een recent uittreksel van de KVK of accountantsverklaring. Dit mag niet ouder zijn dan 12 maanden. Bij de functietitel kun je bijvoorbeeld Eigenaar invullen. Ga naar de Volgende stap.
- In stap 3 moet je je identiteit verifiëren. Dit kun je via iDIN doen als je privé bankiert bij één van de volgende banken: ABN AMRO, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank, Regiobank. Let op: Log hier in met de inloggegevens van de bank waar je privé bankiert. Bijvoorbeeld: Je bankiert zakelijk bij de Knab bank, maar privé bij de Rabobank. Log bij het identificeren via iDIN in met je inloggegevens van de Rabobank. Het gaat er in deze stap alleen om dat je jezelf kunt identificeren.
- Bankier je bij een andere bank of kun je jezelf om een andere reden niet identificeren via iDIN? Klik dan op de link: Ik kan geen iDIN gebruiken. Upload een kopie van de voor- en achterkant van je paspoort, rijbewijs of ID-kaart. Je kunt hiervoor de KopieID-app gebruiken zodat je gemakkelijk je BSN en foto kunt verbergen.
- Heb je een eenmanszaak of BV met één eigenaar dan krijg je nu een melding dat het klantonderzoek is voltooid. Je krijgt een e-mail als het klantonderzoek beoordeeld is, meestal is dit binnen enkele minuten. Als je documenten hebt geüpload of gegevens hebt ingevuld die handmatig door ons beoordeeld moeten worden kan het een aantal dagen duren voor je de mail krijgt. Als je de mail hebt ontvangen kun je verder naar
stap 2 om de koppeling te maken. - In stap 4 moet je de uiteindelijke belanghebbende van je bedrijf invoeren (de UBO's). Wil je weten wie de UBO's van jouw bedrijf zijn? Lees hier alles over de UBO's. Klik op de link
+ Belanghebbende toevoegen en vul de gegevens in. - Heb je alle UBO's ingevoerd? Ga naar de Volgende stap.
- Lees en selecteer de twee verklaringen en ga naar de Volgende stap. Door op het potlood te klikken kun je gegevens van de UBO's nog wijzigen.
- Alle ingevulde gegevens worden nu automatisch gecontroleerd. Als dit akkoord is zie je een melding dat het klantonderzoek is voltooid.Je krijgt een e-mail als het klantonderzoek beoordeeld is, meestal is dit binnen enkele minuten. Als je documenten hebt geüpload of gegevens hebt ingevuld die handmatig door ons beoordeeld moeten worden kan het een aantal dagen duren voor je de mail krijgt. Als je de mail hebt ontvangen kun je verder naar stap 2 om de koppeling te maken.
- Als het klantonderzoek niet voltooid is kom je in stap 5 waar je een bewijs moet aanleveren van de belanghebbende (de UBO's). Dat kan een accountantsverklaring of uittreksel van de KVK zijn. Upload dat bestand en ga door naar de Volgende stap.
- In de laatste stap (stap 6) moeten de belanghebbende zich afzonderlijk identificeren. Ze ontvangen een mail met daarin een verificatielink. Deze link is zeven dagen geldig. Daarmee kunnen ze zichzelf identificeren via iDIN of door het uploaden van een identiteitsbewijs. Ga naar de Volgende stap.
- De gegevens worden nu door ons gecontroleerd. Dit kan tot zeven werkdagen duren. Als de controle is afgerond krijg je automatisch bericht van ons via de mail. Als de controle voltooid is kun je daarna verder met het aanvragen van de koppeling.
Hoe kan ik het klantonderzoek herstarten of opnieuw opstarten?
Als je tussendoor stopt met het proces dan kun je dit op een later moment herstarten. Ga weer naar het nieuwe bankierenscherm. Klik bovenin op Bankrekening toevoegen- Met automatisch bankkoppeling. Selecteer de bank. Je krijgt een melding dat het klantonderzoek proces in behandeling is. Vanuit daar kun je het proces herstarten of opnieuw starten.
3. Stap 2: De bankkoppeling maken
Nadat het klantonderzoek is voltooid kun je de bankkoppeling maken. Dit doe je vanuit het nieuwe bankieren scherm in SnelStart.
- Als je de koppeling direct na het klantonderzoek maakt kom je nu weer terug in het bankierenscherm. Ververs dit scherm een keer zodat je verder kunt.
- Heb je het klantonderzoek eerder voltooid en wil je de koppeling nu maken? Dan moet je opnieuw naar het bankierenscherm. Je komt hier vanuit SnelStart Web. Open daar je administratie. Ga links in het overzicht naar Koppelingen. Type in de zoekbalk: Bankkoppelingen. Klik op de tegel en ga Naar bankieren.
Klik op Naar Bankieren. - Klik op de blauwe knop Nieuw → toevoegen met Automatische koppeling.
- Klik op Bankrekening koppelen → Toestemming verlenen.
- Staat je rekeningnummer nog niet in je administratie? Klik bovenin op de knop Bankrekening toevoegen → Met automatische bankkoppeling. Selecteer je bank en klik op Naar je bank.
Wil je de uitgebreide koppeling van Knab maken, waarbij je ook je zakelijke spaarrekening kunt koppelen? Kies dan voor Knab Uitgebreid in het keuze scherm.
Let op: Knab brengt kosten voor deze koppeling in rekening. Klik hier voor meer informatie over de kosten. Als je al een Knab PSD2 koppeling hebt en je wilt overstappen naar de uitgebreide koppeling dan kan het voorkomen dat je op de dag van overstappen de transacties dubbel binnenkrijgt, deze kun je handmatig verwijderen. - Je wordt doorgestuurd naar de omgeving van je bank. Log hier in.
- Selecteer hier alleen de bankrekeningnummers(s) waarvoor je in deze administratie een koppeling wilt. Heb je meerdere administratie? Selecteer hier dan niet de bankrekeningnummers waarvoor je in een andere administratie een koppeling wilt. Ga dan naar de andere administratie en als daarvoor ook het klantonderzoek is voltooid kun je daar de andere rekeningnummers selecteren.
Let op: Je kunt alleen zakelijke betaalrekeningen selecteren. Je kunt geen privé of zakelijke spaarrekeningen koppelen.
Op dit moment is alleen voor de Knab de uitgebreide koppeling beschikbaar, waarbij je ook je zakelijke spaarrekening kunt koppelen?
Let op Knab brengt kosten voor deze koppeling in rekening. Klik hier voor meer informatie over de kosten. Als je al een Knab PSD2 koppeling hebt en je wilt overstappen naar de uitgebreide koppeling dan kan het voorkomen dat je op de dag van overstappen de transacties dubbel binnenkrijgt, deze kun je handmatig verwijderen. - Bevestig op de pagina van de bank.
- De koppeling is nu gemaakt. Het kan even duren (tot wel 5 minuten) voordat je Actief ziet staan bij de rekeningnummers. Je kunt het scherm een paar keer verversen of even de pagina afsluiten en opnieuw openen. Heb echt even geduld want als je de stappen nog een keer doorloopt gaat het vaak mis. Het saldo van je bank zie je nu ook in dit overzicht staan. Dat is het saldo dat SnelStart overneemt van je bank.
- Had je al een bestaande bankkoppeling met de bank? Deze hebben wij nu technisch ontkoppeld. Dat betekent dat de oude koppeling niet meer inleest. Je moet die bankkoppeling(en) nog wel zelf verwijderen in de omgeving van je bank. Als je dat niet doet blijft de bank hier mogelijk kosten voor rekenen.
- Wil je de koppeling nu ook in een andere administratie maken? Open dan die administratie en doorloop bovenstaande stappen nogmaals. Het klantonderzoek proces moet je per administratie doorlopen. Let er op dat je dan ook weer alle rekeningnummers selecteert waarvoor je een koppeling in deze of een andere administratie hebt zitten.
- De mutaties worden nu vier keer per dag automatisch opgehaald bij je bank en ingelezen in je administratie. Het saldo dat je ziet is het saldo dat op je bank staat. De mutaties zie je terug in je dagboek bank. Vanaf de koppelingenpagina vanuit SnelStart Web kun je altijd naar dit nieuwe bankieren scherm gaan. Als je op de regel van je bankrekeningnummer klikt kom je in het transactieoverzicht. Daar zie je alle bankmutaties die zijn opgehaald via de bankkoppeling.
Een bankkoppeling maken voor een extra rekeningnummer
Als je al een bankkoppeling hebt en je wilt voor een extra rekeningnummer van dezelfde bank een koppeling maken dan doe je dat weer vanuit het nieuwe bankierenscherm. Open je administratie in SnelStart Web. Ga links in het overzicht naar Koppelingen. Zoek de tegel van de Bankkoppelingen en klik op Naar bankieren. Je komt in het nieuwe bankierenscherm. Klik bovenin op de Knop Bankrekening toevoegen - Met automatische bankkoppeling. Selecteer je bank en doorloop de stappen vanaf punt 5 van hoofdstuk 2 van dit stappenplan.
De koppeling stoppen
Op dit moment kun je de koppeling stoppen door de verleende toestemming in te trekken. Dit doe je in de omgeving van je bank. Log daar in en ga naar het de plek waar je ziet aan welke derde partijen je toestemming hebt verleend. Trek daar de toestemming in.
4. De toestemming (consent) verlengen
De toestemming om je bankmutaties op te halen is geldig voor een periode van 180 dagen. Als je deze toestemming wilt verlengen, moet je na 180 dagen opnieuw toestemming verlenen. Dit kun je doen vanaf de bankieren pagina, dezelfde pagina waar je de koppeling hebt gemaakt.
- Ga weer naar onze koppelingenpagina in SnelStart Web. Zoek de koppelingstegel 'bankkoppelingen' en klik daarop.
- Je komt weer in het nieuwe scherm van bankieren.
- Klik bovenin op de knop Bankrekening toevoegen → Met automatische bankkoppeling.
- Selecteer je bank. Je wordt doorgeleid naar de site van de bank. Log daar in.
- Je krijgt de vraag of je toestemming wilt verlenen. Selecteer de nummers en kies voor Ja. De toestemming is verlengd.
5. Het transactieoverzicht
In het nieuwe bankierenscherm zie je een transactieoverzicht. Daar staan alle mutaties die zijn ingelezen via de bankkoppeling.
- Open je administratie in SnelStart Web.
- Ga links in het menu naar Koppeling en zoek de tegel 'bankkoppelingen'. Klik in die tegel op de knop Naar bankieren.
- Je komt in het nieuwe bankierenscherm. Je ziet hier de rekeningnummers die in jouw administratie staan.
- Klik op de regel van het rekeningnummer waarvan je de transacties wilt zien.
- Je ziet een lijst met alle afschriftregels die zijn ingelezen.
Let op: Je ziet hier alleen afschriftregels van mutaties die zijn ingelezen via een bankbestand of bankkoppeling. - Het datumveld staat standaard ingesteld op dit boekjaar. Je kunt dit veld aanpassen.
- Rechtsboven staat een saldo. Dat is het saldo dat door de bank is meegegeven op het laatste afschriftbestand dat is ingelezen.
Filters
Klik rechtsboven op Filters om het overzicht te filteren.
6. Veelgestelde vragen
Met welke banken kun je een koppeling via PSD2 maken?
Op dit moment alleen met zakelijke betaalrekening van de Knab, ABN AMRO, SNS, ASN en Regiobank.
Vanaf welk pakket kun je de koppeling maken?
Vanaf het pakket inOrde.
Zijn er extra kosten verbonden aan de koppeling?
Nee, wij rekenen geen extra kosten voor het maken van deze koppeling.
Met hoeveel bankrekeningen kun je een koppeling maken?
Er is geen beperking aan het aantal bankrekeningnummers waarmee je een koppeling kunt maken.
Met welke rekeningnummers kan ik de koppeling maken?
Met de zakelijke betaalrekeningen.
Kan ik de koppeling ook met mijn zakelijke spaarrekening maken?
Dit kan alleen voor de Knab.
Let op: Knab brengt kosten voor deze koppeling in rekening. Klik hier voor meer informatie over de kosten. Als je al een Knab PSD2 koppeling hebt en je wilt overstappen naar de uitgebreide koppeling dan kan het voorkomen dat je op de dag van overstappen de transacties dubbel binnenkrijgt, deze kun je handmatig verwijderen.
Om de hoeveel tijd moet ik de consent (toestemming) verlengen
Elke 180 dagen moet je opnieuw toestemming geven.
Mijn accountant heeft rechten in mijn administratie. Kan mijn accountant de koppeling voor mij aanvragen?
Nee, je moet de koppeling zelf aanvragen. Je moet zelf eigenaar zijn van een administratie waarin het bankrekeningnummer staat als je een koppeling gaat aanvragen.
Kan ik in één administratie een bankkoppelingen maken met verschillende banken?
Ja dat kan. Je moet het klantverificatieproces per administratie maar één keer te doorlopen.
Hoelang is het klantonderzoek proces geldig nadat ik dit heb doorlopen?
Afhankelijk van de aangeleverde informatie wordt bepaald wat de geldigheidsduur van jouw verificatie zal zijn. Dat kan bijvoorbeeld 1, 3 of 5 jaar zijn.
Kan ik bankafschriften ook nog handmatig inlezen nadat ik de koppeling heb ingesteld?
Nee, dit is niet meer mogelijk. Je kan alleen nog inlezen via de optie historische transacties.
Waarom hebben ondernemers persoonlijk toegang tot SnelStart nodig om een bankkoppeling te maken?
Een bankkoppeling kan alleen aangemaakt worden in een administratie waarin je online samenwerkt met je klant (de ondernemer) en waarbij de ondernemer het ken-je-klant proces heeft doorlopen.
Bij de aanvraag van een bankkoppeling moet je klant persoonlijk het ken-je-klant proces van SnelStart doorlopen. Dit houdt in dat hij toegang moet hebben tot SnelStart om de aanvraag te kunnen doen en persoonlijk toestemming moet verlenen voor het delen van zijn bankgegevens met SnelStart.
Het ken-je-klant proces is niet eenmalig, maar doorlopend. Continu monitoren we onze klanten en doen we verschillende onderzoeken. Dit klantonderzoek brengt kosten met zich mee, die verrekend zijn in een SnelStart abonnement. Deze maatregelen zijn noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de bankkoppeling veilig en conform de geldende regelgeving wordt ingesteld.
Klik hier voor meer informatie over onze samenwerkingsabonnementen.
Was dit artikel nuttig?