1. Bank
  2. Incasso en betaalbestanden

Bankrekeningnummer instellen voor werken met betaalbestanden in SnelStart 12

Vanaf inKaart kun je betaalbestanden aanmaken. Wel dien je hiervoor eerst het bankrekeningnummer in te stellen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.

Het bankrekeningnummer instellen

Ga naar het tabblad Boekhouden → Bankrekeningen. Het kan zijn dat je bankrekeningnummer al staat ingevoerd. Ga dan direct naar het tabblad Betalen en ga verder met stap 3. Wanneer het bankrekeningnummer nog niet is ingevuld vul dan de rekeninggegevens in. Kies in het veld dagboek bank het juiste dagboek om de mutaties in te laten verwerken.


SF000002189_afbeelding_004

In het veld Exportbestand betaalopdrachten moet de map worden ingesteld waarin het bestand moet worden opgeslagen op je computer. Deze map moet je zelf aanmaken op je computer. Dit kan bijvoorbeeld zijn: C:\SnelStart\Bankieren\. Door te klikken op bladeren kun je naar de map op je computer toe gaan. Wanneer de map is geselecteerd dan komt de pad naar het map in dat veld te staan. Dat is dan: C:\SnelStart\Bankieren\.  Achter de locatie moet de bestandsnaam worden ingevuld. Dit is SEPABET.xml. Dit moet je zelf invullen. Het ziet er dan als volgt uit:C:\SnelStart\Bankieren\SEPABET.xml (zie afbeelding hieronder).

SF000002189_afbeelding_003

Zet een vinkje bij Betalingen als batch afschrijven als je de betalingen in de opdracht niet gespecificeerd op je afschrift wilt krijgen. Meer informatie hierover lees je hier

Zet een vinkje bij Tussenrekening als je met tussenrekening wilt werken. Dit houdt in dat de factuur direct als betaald geboekt staat ook al is de betaling van de bank nog niet binnen. Klik hier voor meer informatie.

Vul in het veld Dagboek het nummer in van het dagboek waarin je de boekingen wilt verwerken. Vul in het veld Grootboek het rekeningnummer van je tussenrekening voor betaalbestanden in en klik op Opslaan. 



Meer weten over dit onderwerp?
Klik hier om terug te gaan naar alles over bank, of lees hier de veelgestelde vragen.