1. Overig
  2. Algemene informatie

Je SnelStart Abonnement opzeggen

In dit artikel lees je meer informatie over het opzeggen van je abonnement bij SnelStart.

Als je werkt met een SnelStart pakket dan heb je als klant een overeenkomst (abonnement) voor het gebruik van SnelStart. Voor het opzeggen of stopzetten van het abonnement geldt het volgende:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor de tussen SnelStart en Klant overeengekomen periode. Na afloop van deze periode wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd voor eenzelfde periode, tenzij SnelStart of Klant de Overeenkomst minimaal twee (2) weken voor het einde van de dan toepasselijke looptijd schriftelijk opzegt."

Je kunt je abonnement opzeggen door uiterlijk 14 dagen voor afloop van de kalendermaand een email te sturen naar klantenservice@snelstart.nl.

Wat zijn de gevolgen van het opzeggen van je abonnement?

  1. Na afloop van je abonnement kun je geen wijzigingen meer aanbrengen in je administraties, je hebt alleen inzage in je administratie(s).
  2. Als je administratie lokaal staat dan blijft deze beschikbaar voor inzage. Hiermee voldoe je aan de bewaarplicht. Het is dus belangrijk dat je administratie dan lokaal staat en niet meer online. Lees hier hoe je een administratie kunt kopiëren naar lokaal. 
  3. Na de verloopdatum van je abonnement worden na korte tijd je administratiebestand(en) verwijderd uit onze cloud. Dit gaat om je online administratie(s) en online back-up(s). Zorg er voor dat je een online administratie zo snel mogelijk kopieert naar lokaal, of een online back-up download naar je computer. Dit kun je doen door in SnelStart 12 te gaan naar het tabblad Administratie → Overzicht. Selecteer het back-up bestand en kies voor downloaden. 
  4. Extra gebruikers dien je zelf te verwijderen in SnelStart 12.
    Ga naar het tabblad Administratie → Gebruikers. Selecteer de gebruiker die je wilt verwijderen. Klik op de knop Verwijderen en bevestig dat je de gebruiker echt wilt verwijderen. Na het verwijderen van een gebruiker zullen voor deze extra gebruiker geen maandelijkse kosten meer in rekening worden gebracht.
  5. Als je je accountant/boekhouder rechten hebt gegeven in je online administratie, dan wordt dit op de laatste dag van je abonnement opgeheven.
  6. Je kunt geen gebruik maken van onze klantenservice voor ondersteuning.

Wij sturen altijd een bevestiging van de opzegging per mail. Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op via klantenservice@snelstart.nl.


Als accountant het abonnement opzeggen voor de klant 

Als accountant kun je niet opzeggen voor je klant, alleen de klant zelf kan het abonnement stopzetten. Ben je accountant en heb je de klant aangemeld via Online Samenwerken? Dan kan het zijn dat je de facturen voor je klant betaalt en dat je de facturatie wilt wijzigen. Stuur in dit geval een mail naar administratie@snelstart.nl.

Het abonnement opzeggen bij overlijden
Als de persoon wie het abonnement heeft aangevraagd is overleden, dan kan het abonnement door een contactpersoon worden opgezegd. In dat geval kan er een e-mail worden gestuurd naar klantenservice@snelstart.nl, met daarin en kopie Akte van overlijden, naam en telefoonnummer van de contactpersoon, en het relatienummer en-/of e-mailadres waarmee werd ingelogd. 

Het kan ook zijn dat het abonnement na overlijden wel door moet gaan, maar dat alleen de gegevens moeten worden gewijzigd. Denk hierbij aan de NAW gegevens, en het e-mailadres waarmee kan worden ingelogd. Deze gegevens kun je zelf wijzigen via Mijn SnelStart als je kan inloggen met het bestaande e-mailadres en wachtwoord. Meer informatie hierover lees je hier. Als de inlog gegevens niet bekend zijn, dan kunnen wij het e-mailadres wijzigen. Meer informatie hierover lees je hier

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee