Abonnement opzeggen bij SnelStart

In dit artikel vind je meer informatie over het opzeggen van je abonnement bij SnelStart.

Als je werkt met een SnelStart pakket dan heb je als klant een overeenkomst (abonnement) voor het gebruik van SnelStart. Voor het opzeggen of stopzetten van het abonnement geldt het volgende:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor de tussen SnelStart en Klant overeengekomen periode. Na afloop van deze periode wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd voor eenzelfde periode, tenzij SnelStart of Klant de Overeenkomst minimaal twee (2) weken voor het einde van de dan toepasselijke looptijd schriftelijk opzegt."

Je kunt je abonnement opzeggen door uiterlijk 14 dagen voor de einddatum van je abonnement een email te sturen naar administratie@snelstart.nl.


Wat zijn de gevolgen van het opzeggen van je abonnement?

Het opzeggen van het abonnement heeft een aantal gevolgen:

  1. Na de afloop van je abonnement kun je geen wijzigingen meer aanbrengen in je administraties, je hebt alleen inzage in je administratie(s).
  2. Je lokale administraties blijven beschikbaar voor inzag. Hiermee voldoe je aan de bewaarplicht.
  3. Wanneer je administratie online staat dan dien je deze, voor de datum waarop je abonnement afloopt, te kopiëren naar lokaal. Dit kun je doen in SnelStart 12.
  4. Dit geldt ook voor eventuele back-ups die je online bewaart in SnelStart 12.
  5. Extra gebruikers dien je zelf te verwijderen in SnelStart 12.
    Ga naar het tabblad Administratie → Gebruikers. Selecteer de gebruiker die je wilt verwijderen. Klik op de knop Verwijderen en bevestig dat je de gebruiker echt wilt verwijderen. Na het verwijderen van een gebruiker zullen voor deze extra gebruiker geen maandelijkse kosten meer in rekening worden gebracht
  6. Je kunt geen gebruik maken van onze klantenservice voor ondersteuning.


Wij sturen altijd een bevestiging van de opzegging per mail. Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op via administratie@snelstart.nl.

Als accountant kun je niet opzeggen voor je klant, alleen de klant zelf kan het abonnement stopzetten. Ben je accountant en heb je de klant aangemeld via Online Samenwerken? Dan kan het zijn dat je de facturen voor je klant betaalt en dat je de facturatie wilt wijzigen, stuur in dit geval een mail naar administratie@snelstart.nl.