Rapportages klanten

In SnelStart zitten verschillende rapportages over je klanten. In dit artikel lees je hier alles over.


1. De klantrapportages

  1. Ga naar Rapportages → Klanten. Je ziet hier een overzicht van alle rapportages over je klanten.
  2. Klik in de regel van de rapportage die je wilt zien op je rechtermuisknop → Rapport genereren. Het rapport wordt gegenereerd.
  3. Je kunt ook kiezen voor voorbeeld tonen of kopiëren. Het kopiëren is van toepassing als je de rapportage wilt bewerken. In hoofdstuk 2 van dit artikel lees je daar meer over. 

Welke rapportages zijn er allemaal?
Beschikbaar vanaf inStap:

Adressenlijst klanten (op naam) 
Omzetlijst klanten
Saldilijst klanten

2. Een rapportage bewerken

Vanaf het pakket inBalans kun je rapportages bewerken. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van extra velden of formules. 

Let op: Het bewerken van rapportages valt buiten de ondersteuning van SnelStart. 

  1. Ga naar Rapportages → Klanten. 
  2. Klik in de regel van de rapportage die je wilt bewerken op je rechtermuisknop → Kopieren. 
  3. Geeft de rapportage een naam en klik op Opslaan. 
  4. De gekopieerde rapportage staat nu bij Mijn rapportages. Klik in de regel van je rapportage op je rechtermuisknop → Bewerken. 
  5. Je kunt de rapportage nu naar eigen wens bewerken. Sla de rapportage op als je klaar bent. (klik linksboven op de drie verticale lijntjes → Save)
  6. De volgende keer dat je deze rapportage wilt zien klik je in deze regel op je rechtermuisknop → Rapport genereren.

 


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee