Gebruikersbeheer in SnelStart Polaris

In SnelStart Polaris kun je extra gebruikers aanmaken en verwijderen.

Bij elk SnelStart abonnement is één gebruiker inbegrepen. Dit is het primaire e-mailadres waarmee je inlogt in SnelStart en Mijn SnelStart, dit wordt ook wel het hoofd e-mailadres genoemd. 

Je kunt ook extra gebruikers aanmaken, dit is een extra e-mailadres waarmee kan worden ingelogd in SnelStart, in je administratie. Het voordeel hiervan is dat jij en je collega tegelijk kunnen werken in dezelfde administratie, met elk hun eigen inlog. 


1. Kosten extra gebruiker

Voor het aanmaken van extra gebruikers worden kosten berekend. De hoogte van deze kosten zijn afhankelijk van het pakket wat je hebt. Deze extra kosten worden maandelijks achteraf gefactureerd.

  • Pakket inStap: €2,50 per extra gebruiker.
  • Pakket inKaart: €3,75 per extra gebruiker.
  • Pakket inBalans: €6,- per extra gebruiker.
  • Pakket inZicht: €9,50 per extra gebruiker.
  • Pakket inControle: €12,50 per extra gebruiker.
  • Pakket Accountant: €6,- per extra gebruiker. De eerste gebruiker is het e-mailadres van de hoofdgebruiker. De tweede gebruiker is gratis. Vanaf de 3e gebruiker wordt er €6,- per maand, per gebruiker gerekend.

Let op: Voor het pakket inOrde is het niet mogelijk om extra gebruikers aan te maken.


2. Een extra gebruiker aanmaken

In SnelStart Polaris kun je een extra gebruiker aanmaken. Hieronder staan de stappen.

  1. Open je administratie → Klik rechtsboven op het poppetje (icoon) → Klik op Gebruikersbeheer.
  2. Gebruikersbeheer is nu geopend. Klik op +Nieuw.
  3. Vul in het tabblad Algemeen de volgende velden: Naam, Achternaam en E-mailadres.
    Tip: zet ook het schuifje aan bij Multifactorauthenticatie. Hierdoor wordt de toegang tot je account nog beter beschermd.
  4. Bij Rol kun je Standaard of Beheerder invullen.
    Er zijn drie verschillende accountrollen:
    Hoofdgebruiker: dit is de eigenaar van het account, deze gebruiker heeft alle rechten.
    Beheerder: dit is een extra gebruiker die bijna dezelfde rechten heeft als de hoofdgebruiker.
    Standaard: dit is een extra gebruiker met minder rechten in de administratie.
    In het schema hieronder zie je wat welke accountrol precies kan.

    Gebruiker en RechtenV23-1
    *Tenzij de toegang van de administratie is geblokkeerd door de hoofdgebruiker. De standaard gebruiker ziet de administratie dan niet in de lijst.
  5. Klik bovenaan op het tabblad Rechten. Hier kun je nog bepaalde rechten aanvinken zoals; Nieuwe administratie aanmaken, Administratie verwijderen en hernoemen, kopiëren en back-ups, Eigendom beheren.
  6. Klik op Opslaan en de gebruiker wordt aangemaakt.

Aanvullende informatie extra gebruikers

Status actief: de extra gebruiker is aangemaakt en actief, de gebruiker kan inloggen en werken in SnelStart.
Status inactief: de gebruiker is aangemaakt maar niet actief, dit houdt in dat er niet gewerkt kan worden met de inlog. Je kunt een extra gebruiker tijdelijk op inactief zetten. Dit is bijv. handig als de extra gebruiker tijdelijk afwezig is. Er worden dan geen kosten berekend voor de extra gebruiker. Pas als de extra gebruiker weer op actief staat dan kan hij/zij weer inloggen en werken in de administratie.

Multifactorauthenticatie
Multifactorauthenticatie zorgt ervoor dat je account nog beter is beveiligd, je logt dan in via twee stappen. Naast je inloggegevens heb je nog iets nodig om mee in te loggen. Bijvoorbeeld een SMS of een code via een app op je telefoon. Dit kun je per gebruiker aan- of uitzetten.

Rechten
Ook heb je nog een apart tabblad onder Gebruikersbeheer en dit heet Rechten.
Hier kun je een aantal rechten aanzetten voor de extra gebruiker zoals:
Nieuwe administratie aanmaken: als dit vakje staat aangevinkt dan kan de extra gebruiker nieuwe administraties aanmaken.
Administratie verwijderen en hernoemen: als dit vakje staat aangevinkt dan kan de extra gebruiker administraties verwijderen en de ook de naam wijzigen van bestaande administraties.
Kopiëren en back-ups: als dit vakje staat aangevinkt dan kan de extra gebruiker administraties kopiëren en back ups maken + terugzetten.
Eigendom beheren: als dit vakje staat aangevinkt dan kan de extra gebruiker een administratie overdragen naar een ander SnelStart account of administraties accepteren waarvan een overdracht wordt aangeboden van een ander SnelStart account.

3. Een extra gebruiker verwijderen

Via gebruikersbeheer kun je ook een extra gebruiker verwijderen.

  1. Klik de betreffende gebruiker aan. Het venster wordt geopend.
  2. Klik rechtsboven op het prullenbak (icoon). 
  3. Klik vervolgens in het geopende venster op de knop Verwijderen (prullenbak). De gebruiker wordt verwijderd.

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee