Een extra gebruiker aanmaken in SnelStart 23

In dit artikel lees je meer over het toevoegen van extra gebruiker in SnelStart 23.

Bij elk SnelStart pakket is één gebruiker inbegrepen. Dit is het primaire e-mailadres waarmee je inlogt in SnelStart, ook wel het hoofd e-mailadres genoemd. Je kunt ook extra gebruikers aanmaken. Een extra gebruiker is een extra emailadres waarmee kan worden ingelogd. Hierdoor kunnen jij en je collega tegelijkertijd in SnelStart werken. 

Je kunt in SnelStart 23 nog geen rechten toekennen aan een gebruiker. Dit kun je wel in SnelStart 12 doen. 

1. De kosten voor een extra gebruiker

Voor het aanmaken van een extra gebruiker worden kosten gerekend. De hoogte van deze kosten zijn afhankelijk van het pakket dat je hebt. De kosten worden maandelijks gefactureerd. 

  • inOrde: €2,00 per extra gebruiker
  • inStap: €2,50 per extra gebruiker
  • inKaart: €3,75 per extra gebruiker
  • inBalans: €6,00 per extra gebruiker
  • inZicht: €9,50 per extra gebruiker
  • inControle: €12,50 per extra gebruiker
  • Accountant: €6,00 vanaf de 3e gebruiker. De eerste gebruiker is het e-mailadres van de hoofdgebruiker. De tweede gebruiker is gratis en vanaf de 3e gebruiker wordt er €6,00 per maand in rekening gebracht.

Als je gebruik maakt van SnelStart 12 plus gelden bovenstaande kosten ook voor een extra gebruiker. Deze kosten zijn naast de standaard kosten voor het gebruik van SnelStart 12 plus. Lees hier meer over SnelStart 12 plus. 

2. Een extra gebruiker toevoegen

De hoofdgebruiker of een extra gebruiker met beheerdersrechten kan een extra gebruiker toevoegen. 

  1. Klik rechtsboven op het poppetje. Ga naar Gebruikersbeheer

  2. Klik bovenin op de knop +Nieuw om een gebruiker toe te voegen

  3. Vul de gegevens in. Zet een vinkje bij Beheerder als deze gebruiker de rol beheerder krijgt. Als je dit niet aanvinkt heeft de gebruiker de rol standaard
  4. Na het opslaan ontvangt de gebruiker een e-mail om het wachtwoord in te stellen.
    Hiermee kan worden ingelogd in SnelStart. De nieuwe gebruiker heeft automatisch toegang tot alle administraties die onder jouw account vallen. Je kunt dit per administratie uitzetten door in de administratie te gaan naar Rechten, en dan bij de extra gebruiker een vinkje te zetten bij toegang blokkeren. De gebruiker heeft dan geen toegang tot die specifieke administratie. Dit kun je nu alleen in SnelStart 12 doen. 
Hieronder zie je overzicht van de verschillende rollen:

RECHTEN JUISTE
*Tenzij de toegang tot de administratie handmatig is geblokkeerd door de eigenaar.

Een extra gebruiker wijzigen of verwijderen
Door de gebruiker te selecteren kun je wijzigingen aanbrengen. Door bovenin op het prullenbak icoon te klikken verwijder je de gebruiker.


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee