Geblokkeerde periode na online zetten van administratie

Als je een administratie online hebt gezet met een SnelStart 12 versie die ouder is dan 12.10, dan kun je bij het opslaan van een boeking de volgende melding op het scherm krijgt:

SF000002074_afbeelding_001

Oorzaak

Als je in je originele administratie altijd een periode uitwisseling deed met je accountant, dan zijn er perioden geblokkeerd. Deze blokkades zijn overgenomen in de online administratie.

Oplossing

Deze oplossing is alleen nodig als je je administratie met een oudere SnelStart versie 12 (ouder als versie 12.10  online hebt gezet. Om de blokkade op te heffen, zet je de administratie tijdelijk lokaal terug op je computer.

Ga naar Administratie → Administraties. Selecteer de online administratie in de lijst. Klik op de knop Kopiëren. Volg de stappen in het venster, kies hierbij voor de optie Lokale administratie. Doorloop de stappen en wacht tot de administratie is gekopieerd. Open de gekopieerde administratie. Klik op  Administratie → Periode uitwisseling. Selecteer de optie Boekingen laatst gecontroleerde periode vrijgeven en klik op Volgende. Lees de waarschuwing en klik op Voltooien. De periode is nu vrijgegeven en je kunt nu de administratie weer online zetten.


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee