Ik kan geen verbinding krijgen met Services Platform in SnelStart 12

Het kan zijn dat je tijdens het inloggen in SnelStart 12 de melding krijgt dat je geen verbinding kan krijgen met het services platform. In dit artikel geven we mogelijke oorzaken hiervan.

1. Is er een storing?

Het kan zijn dat deze melding wordt veroorzaakt door een storing. Kijk hiervoor op onze website of storingspagina. Is er geen storing? Ga dan verder naar punt 2. 

2. De internetverbinding

Controleer of je internetverbinding buiten SnelStart om wel werkt. Heb je internetverbinding? Ga dan verder naar punt 3. 

3. Kun je wel inloggen in Mijn SnelStart?

Ga naar onze website en klik bovenin op inloggen. Kies voor Mijn SnelStart en probeer in te loggen. Lukt het wel om hier in te loggen? Lees dan verder in punt 4.
Lukt het ook hier niet om in te loggen, maar je hebt wel internetverbinding neem dan contact op met onze klantenservice.

4. De beveiliging van je bedrijfsnetwerk

Als je wel kunt inloggen in Mijn SnelStart dan heb je wel internetverbinding.
Het kan dan zijn dat de beveiliging van je bedrijfsnetwerk de communicatie met het SnelStart Services Platform blokkeert. Dit kun je controleren door op een andere computer, waarop SnelStart 12 staat geïnstalleerd buiten het bedrijfsnetwerk, in te loggen en te kijken of het daar wel werkt

Op een andere computer lukt het wel om in te loggen
In dat geval blokkeert de beveiliging van je netwerk de communicatie. Dit kan SnelStart niet voor je oplossen. Raadpleeg hiervoor een systeembeheerder. Waarschijnlijk moet poort 443 van de firewall worden vrijgegeven voor SnelStart.

Je kunt op een andere computer ook niet inloggen
Neem dan contact op met onze klantenservice.


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee