Inloggen vanaf SnelStart versie 12.111.11

Binnenkort kun je vanaf versie 12.111.11 alleen nog inloggen in SnelStart via een nieuw inlogscherm. In dit artikel leggen we uit wat je kunt doen als je niet meer kunt inloggen.

1. Het nieuwe inlogscherm

Binnenkort log je in vanaf SnelStart versie 12.111.11 via een nieuw inlogscherm.
SnelStart werkt vanaf deze versie met de Microsoft Edge WebView2 component.
Zie je het nieuwe inlogscherm niet of krijg je een foutmelding?
Dit kan komen doordat dat je apparaat nog werkt met Windows 7 of een oudere versie van Windows.
Andere oorzaak kan zijn dat de Microsoft Edge WebView2 component niet is geïnstalleerd op je apparaat of dat dit component niet goed werkt. In dit artikel leggen welke stappen je kunt nemen om dit op te lossen. 

Gebruik de juiste Windows versie
Je moet minimaal gebruik maken van Windows 8.1 om in te kunnen loggen via het nieuwe inlogscherm en te werken met het Microsoft Edge WebView2 component.
Werk je met een oudere versie, zoals Windows 7, dan kun je hiermee niet inloggen.
Zorg er in dat geval voor dat je Windows eerst wordt geüpdatet naar minimaal Windows 8.1.

Windows 7 wordt sinds begin 2020 niet meer ondersteund door Microsoft en dat heeft gevolgen voor beveiliging van het systeem. SnelStart vind het belangrijk dat je gegevens veilig zijn. Daarom moet je vanaf SnelStart versie 12.111.11 minimaal gebruik maken van Windows 8.1. 

Werk je in de juiste Windows versie dan kun je de onderstaande foutmeldingen krijgen.
Lees hieronder wat je dan kunt doen om dit op te lossen. 

2. Foutmeldingen bij inloggen in het nieuwe inlogscherm

Foutmelding 1:
"Er is een extra component nodig om deze pagina te tonen". 

Oplossing:
Als je deze foutmelding krijgt dan is de Microsoft Edge WebView2 component niet geïnstalleerd op je computer. Dit component is nodig om in deze versie van SnelStart te werken. Sluit SnelStart af en klik op deze link. De component wordt dan direct gedownload en geïnstalleerd op je computer. Herstart SnelStart.


Foutmelding 2:
"Er is een fout opgetreden bij het tonen van deze pagina. Start SnelStart 12 opnieuw”

Als je deze foutmelding krijgt dan kan het zijn dat de Microsoft Edge WebView2 component niet kan worden opgestart. Dit kun je op 3 manier proberen op te lossen:

Oplossing 1
Herstart SnelStart 12 (SnelStart afsluiten en weer opnieuw opstarten).

Oplossing 2:
Herstart de computer (Sluit SnelStart af en sluit de hele computer af).

Oplossing 3
Als bovenstaande oplossingen niet werken dan kun je het Microsoft Edge WebView2 component deinstalleren (verwijderen) en opnieuw installeren. Dit kun je als volgt doen:

  1. Open je configuratiescherm (dit kun je doen door linksonder in de zoekbalk configuratiescherm in te typen, of door links onder op het Windows teken te klikken en dan configuratiescherm in te typen).
  2. Ga naar je programma's en onderdelen en zoek de geïnstalleerde Microsoft Edge WebView2 component.
  3. Selecteer dit programma en klik op deinstalleren (of verwijderen).
  4. Nadat het programma is verwijderd kun je het component opnieuw downloaden en installeren door op deze link te klikken.

Foutmelding 3:
Na het inloggen kun je een foutmelding krijgen over een objectverwijzing. Dit kun je als volgt oplossen:  

  1. Sluit SnelStart af.
  2. Linksonder in de taakbalk van je computer zie je het windowsteken staan (start) Knipsel_b.
    Ga hier met je muis naar toe en klik op je rechtermuisknop → Ga naar Uitvoeren.
  3. Kopieer de volgende regel en plak deze in het veld bij Openen en klik op Ok: 

    reg delete HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SnelStart\v12 

  4. Er verschijnt een zwart scherm met daarin een vraag. Beantwoord deze vraag met Yes en klik op Enter op je toetsenbord.
  5. Herstart SnelStart. Je kunt nu weer verder werken in SnelStart.