Vanaf versie 12.126.5 kun je alleen nog inloggen in SnelStart via een nieuw inlogscherm. In dit artikel leggen we uit wat je kunt doen als je niet meer kunt inloggen.
1. Het nieuwe inlogscherm
Vanaf SnelStart versie 12.126.5 log je in via een nieuw inlogscherm.
SnelStart werkt vanaf deze versie met de Microsoft Edge WebView2 component.
Weet je je inloggegevens niet meer?
In het nieuwe inlogscherm moet je opnieuw inloggen. Stond dit altijd automatisch ingesteld? Dan kan het zijn dat je je inloggegevens niet meer weet.
Je inlognaam is meestal het e-mailadres waarop je de SnelStart-facturen ontvangt. Je wachtwoord kun je opnieuw aanvragen als je dat vergeten bent. Dit kan door in het inlogscherm te kiezen voor wachtwoord vergeten. Je ontvangt dan een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Zie je het nieuwe inlogscherm niet of krijg je een foutmelding?
Dit kan komen doordat je apparaat nog werkt met Windows 7 of een oudere versie van Windows.
Een andere oorzaak kan zijn dat de Microsoft Edge WebView2 component niet is geïnstalleerd op je apparaat of dat dit component niet goed werkt. In dit artikel leggen we uit welke stappen je kunt nemen om dit op te lossen.
Gebruik de juiste Windows versie
Je moet minimaal gebruik maken van Windows 8.1 om in te kunnen loggen via het nieuwe inlogscherm en te werken met het Microsoft Edge WebView2 component. Werk je met een oudere versie, zoals Windows 7, dan kun je hiermee niet inloggen. Zorg er in dat geval voor dat je Windows eerst wordt geüpdatet.
Windows 8.1 wordt sinds begin 2022 niet meer ondersteund door Microsoft en dat heeft gevolgen voor beveiliging van het systeem. SnelStart vindt het belangrijk dat je gegevens veilig zijn. Daarom adviseren we je vanaf SnelStart versie 12.126.5 minimaal gebruik te maken van Windows 10. Wij bieden geen ondersteuning meer bij het werken met Windows 8.1 of ouder.
Werk je in de juiste Windows versie dan kun je de onderstaande foutmeldingen krijgen.
Lees hieronder wat je dan kunt doen om dit op te lossen.
Overzichtspagina
Heb je nog vragen? Neem een kijkje op de handige overzichtspagina. Je vindt er meer informatie over het nieuwe inlogscherm en antwoorden op de meestgestelde vragen over dit onderwerp.
2. Foutmeldingen bij inloggen in het nieuwe inlogscherm
Foutmelding 1:
"Er is een extra component nodig om deze pagina te tonen".
Oplossing:
Als je deze foutmelding krijgt dan is de Microsoft Edge WebView2 component niet geïnstalleerd op je computer. Dit component is nodig om in deze versie van SnelStart te werken. Sluit SnelStart af en klik op deze link. De component wordt dan direct gedownload en geïnstalleerd op je computer. Herstart SnelStart.
Foutmelding 2:
"Er is een fout opgetreden bij het tonen van deze pagina. Start SnelStart 12 opnieuw”
Als je deze foutmelding krijgt dan kan het zijn dat de Microsoft Edge WebView2 component niet kan worden opgestart. Dit kun je op 3 manier proberen op te lossen:
Oplossing 1
Herstart SnelStart 12 (SnelStart afsluiten en weer opnieuw opstarten).
Oplossing 2:
Herstart de computer (Sluit SnelStart af en sluit de hele computer af).
Oplossing 3
Als bovenstaande oplossingen niet werken dan kun je het Microsoft Edge WebView2 component deinstalleren (verwijderen) en opnieuw installeren. Dit kun je als volgt doen:
- Open je configuratiescherm (dit kun je doen door linksonder in de zoekbalk configuratiescherm in te typen, of door links onder op het Windows teken te klikken en dan configuratiescherm in te typen)
- Ga naar je programma's en onderdelen en zoek de geïnstalleerde Microsoft Edge WebView2 component.
- Selecteer dit programma en klik op deinstalleren (of verwijderen)
- Nadat het programma is verwijderd kun je het component opnieuw downloaden en installeren door op deze link te klikken
Was dit artikel nuttig?