Via de API kun je je online administratie koppelen met andere software. In dit artikel lees je hierover meer informatie.
Via de API kan er worden gekoppeld met een online administratie van SnelStart. Wij maken deze koppeling niet zelf. Wij zetten alleen de poort open zodat er met SnelStart gekoppeld kan worden. Voor informatie over het maken van een koppeling en de mogelijkheden verwijzen we je naar de betreffende software partner. In dit artikel geven we informatie over de verschillende manieren van koppelen.
Let op: Wanneer je herstelpunt of back up terugzet en in deze administratie gaat verder werken dan moet de koppeling opnieuw worden geactiveerd. Bij een nieuwe administratie hoort namelijk een andere unieke koppeling sleutel.
In dit artikel:
1. Een koppeling instellen via een sleutel
2. Een koppeling instellen via een Webhook
3. Zelf een koppeling (laten) maken (ontwikkelaars)
4. Als accountant een koppeling instellen
1. Een koppeling instellen via een sleutel
Bij de meeste softwarepartners moet de koppeling worden gemaakt via een koppeling sleutel. Ga naar SnelStart Web en log in met je inloggegevens. Links in het overzicht zie je koppelingen staan. Ga hier naar toe en haal de betreffende koppelingstegel erbij. Dit is de tegel van de softwarepartner waarmee je wilt koppelen. Kies voor koppeling instellen. De sleutel wordt gegenereerd. Kopieer deze sleutel en plak de sleutel in het daarvoor bestemde veld in de applicatie/omgeving van de softwarepartner. Met het opslaan van de sleutel geef je de externe applicatie de mogelijkheid om de online administratie in SnelStart te benaderen.
Wanneer het niet mogelijk is om een sleutel te genereren dan kan het zijn dat de koppeling gemaakt moet worden via webhook. Dit is een ander proces. Meer informatie hiervoor lees je bij punt 2.
2. Een koppeling instellen via een webhook
Met sommige softwarepartners kan de koppeling niet worden gemaakt via een sleutel, maar gaat dit via webhook. Dit is een ander proces voor het maken van de koppeling. De koppeling met SnelStart moet dan gemaakt worden vanaf de site van de softwarepartner. Voor meer informatie hierover adviseren wij om contact op te nemen met de softwarepartner waarmee je SnelStart wilt koppelen.
3. Zelf een koppeling (laten) maken (ontwikkelaars)
Het is ook mogelijk om te kiezen voor de tegel Maatwerk. Hiermee kan een sleutel worden opgehaald voor maatwerkoplossing. Dit is van toepassing wanneer je een eigen koppeling wilt maken of laten maken en deze koppeling in eigen beheer houdt. De tegel maatwerk kan gebruikt worden met de pakketten inZicht en inControle.
De API informatie en de aanmeldprocedure voor softwareontwikkelaars vind je op www.snelstart.nl/api. Voor vragen over de API kun je een mail sturen naar partner@snelstart.nl.
-
Als een maatwerkkoppeling door ons wordt gecertificeerd en goedgekeurd dan zal er éénmalig achteraf een bedrag van €250,- (ex btw) in rekening worden gebracht per afgegeven permanente sleutel.
-
Als een productiekoppeling wordt gecertificeerd dan geven wij een permanente productiesleutel af waarbij we €250,- (ex btw) in rekening brengen.
De ontwikkelaar kan een ongelimiteerd aantal klanten op de productiesleutel laten werken.
4. Als accountant een koppeling instellen
In SnelStart Web zie je bij Koppelingen alle koppelingstegels staan waarmee je een koppeling kunt maken. Een aantal van deze koppelingen kun je alleen maken met je eigen (kantoor) administratie. Dat is de administratie die hoort bij je accountgegevens zoals je bij ons bekend bent. Deze koppeling kun je niet instellen in de administratie van je klanten (Ook niet als jij eigenaar bent van deze administratie). Als een klant zelf eigenaar van zijn/haar administratie is dan kan de klant dit zelf doen (afhankelijk van het SnelStart-abonnement dat de klant heeft).
Was dit artikel nuttig?