In dit artikel lees je meer over het aanmaken, wijzigen en archiveren van leveranciers.
In dit artikel leggen we uit hoe je een leverancier kunt aanmaken, wijzigen en archiveren.
In dit artikel:
1. Een leverancier toevoegen
2. Een leverancier wijzigen, archiveren of verwijderen
3. Order- en artikelhistorie
1. Een leverancier aanmaken
In SnelStart Polaris kun je een leverancier aanmaken.
- Open je administratie.
- Ga naar Relaties → Leveranciers → .Nieuw.
- Het venster bestaat uit verschillende tabbladen zoals Organisatie, Contact, Betalen, E-mails en Notities, Extra velden (vanaf het pakket inBalans).
- Vul alle gegevens in onder de verschillende tabbladen die voor jouw administratie van toepassing zijn en kies voor Opslaan. De klant wordt aangemaakt.
2. Een leverancier wijzigen, archiveren of verwijderen
- Ga naar het overzicht van je Leveranciers.
- Klik in de regel van een leverancier aan de rechterkant op de drie puntjes.
- Je kunt hier gegevens wijzigen of de leverancier archiveren.
- Als er geen historie op de leverancier staat kun je de leverancier definitief verwijderen nadat deze is gearchiveerd. Gearchiveerde klanten vind je terug door te klikken op Actieve leveranciers. Deze knop vind je links naast Filters.
3. Order- en artikelhistorie
Vanaf het pakket inBalans kun je op de leverancierskaart per leverancier de order- en artikelhistorie bekijken.
Zo doe je dat:
-
Ga naar je leveranciersoverzicht.
-
Selecteer de leverancier waarvan je de historie wilt zien.
-
Je komt nu op de leverancierskaart.
-
Hier zie je verschillende tabbladen met de gegevens.
-
Je kunt het overzicht filteren of een sortering toepassen om snel de juiste informatie te vinden.
Was dit artikel nuttig?