Hoe maak je een nieuwe administratie aan?

In SnelStart 23 kun je een nieuwe administratie aanmaken en de naam van de administratie wijzigen. Ook kun je de basisinstellingen invullen. In dit artikel lees je hier meer over.

In dit artikel leggen we uit hoe je een nieuwe administratie kunt aanmaken en ook hoe je de administratienaam wijzigt. Verder leggen we uit hoe je de basisinstellingen kunt invoeren zoals je KVK-nummer, rechtsvorm en BTW-nummer etc.

1. Nieuwe administratie aanmaken

  1. Inloggen in SnelStart 23. Je komt in het administratie overzicht (startscherm)

  2. Klik rechtsboven op Administratiebeheer. Klik linksboven op de blauwe knop +Nieuw

  3. Vul de naam van de administratie in en klik op Opslaan. De administratie wordt aangemaakt

  4. Je ziet nu een veld waarin je de bedrijfsgegevens kunt instellen. Klik daarna op Opslaan. De administratie staat nu in je overzicht

Let op:

Bij elk SnelStart abonnement zit 1 online administratie inbegrepen. Een extra online administratie kost €3,- per maand.

2. De administratienaam wijzigen

Je kunt de naam van de administratie wijzigen. 

  1. Ga naar het administratie overzicht in SnelStart 23. Klik in de regel van je administratienaam op de drie verticale puntjes. Deze staan aan de rechterkant. Kies voor Naam wijzigen.

  2. Vul de nieuwe naam van je administratie in en klik op Opslaan. De naam wordt gewijzigd en is direct zichtbaar in het administratie overzicht

3. De basisinstellingen van de administratie

Vanuit het administratieoverzicht kun je de basisinstellingen van je administratie aanvullen of wijzigen zoals je KVK-nummer, btw-nummer, rechtsvorm en contactgegevens.

  1. Klik op de drie puntjes in de regel van je administratie. Deze staan aan de rechterkant. Het venster voor de basisinstellingen opent
  2. In het tabblad Organisatie kun je je bedrijfsgegevens aanvullen of wijzigen. Daarna kun je in het tabblad Contact, je contactgegevens aanvullen of wijzigen. Klik op Opslaan



Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee