Vestigingsadres van klant op facturen boven €100,-

Vanaf 01-01-2017 heeft de Belastingdienst een wijziging doorgevoerd in de eisen waaraan een factuur moet voldoen. Een van die nieuwe eisen is dat bij facturen van € 100,- of hoger, het vestigingsadres van de klant volledig op de factuur moet staan.

Heb je alleen een postbusnummer van de klant?

Heb je van je klant alleen een postbusnummer ingevoerd bij de bedrijfsgegevens dan is dat niet meer toereikend. Je kunt dan gebruik maken van de mogelijkheid om een afwijkend correspondentieadres in te stellen waarin je het vestigingsadres vermeldt.

Afwijkend correspondentieadres instellen

Als je een afwijkend correspondentieadres instelt dan wordt dat adres op de factuur getoond. Ga naar Relaties → Klanten en selecteer in de lijst de klant waarbij je een afwijkend correspondentieadres wilt toevoegen. Zet een vinkje bij de optie Afwijkend Correspondentieadres en vul het volledige vestigingsadres van de klant in. Kies daarna voor Opslaan.


SF000002480_afbeelding_001-1

Als je de facturen afdrukt en verstuurt in een vensterenvelop dan dien je wel zelf te zorgen dat de adressering op de envelop wordt aangepast als je de factuur naar het postbusnummer wilt sturen.



Meer weten over dit onderwerp?
Klik hier om terug te gaan naar alles over verkopen, of lees hier de veelgestelde vragen.