In SnelStart 12 kun je vanaf het pakket inControle de inkoop van gebruikte goederen factureren vanuit het tabblad Inkopen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.
Je kunt in SnelStart Web geen margegoederen inkopen via een factuur.
Factuur voor inkoop margegoederen maken
Ga naar Facturen → Inkopen en vul het juiste Leveranciersnummer in of zoek de leverancier door een deel van de naam in te typen. Dubbelklik op de juiste inkoopsjabloon en pas indien nodig de gegevens in het kader Algemeen aan.
Kies in het veld soort voor Inkoop gebruikt. Het vinkje bij Marge inkoop betekent dat het een margeartikel betreft. Vul een omschrijving in, bijvoorbeeld Fiets Union model Citybike Special.
Kies de omzetgroep die je eerder hebt aangemaakt voor het 2e hands artikel en vul de inkoopprijs in. Herhaal dit voor eventuele volgende orderregels. Ga naar het tabblad Inkoopboeking en vul het factuurnummer van de inkoopfactuur in. Klik daarna op de knop Boeken en kies voor de optie Financieel en ontvangst boeken.
Na het afdrukken/opslaan van de factuur wordt in het dagboek Inkoop een boeking gemaakt.
In SnelStart Web is het niet mogelijk om de inkoop van margegoederen te factureren.
Meer weten over dit onderwerp?
Klik hier om terug te gaan naar alles over inkopen, of lees hier de veelgestelde vragen.
Was dit artikel nuttig?