1. SnelStart 12 Kennisplein
  2. Inkopen
  3. inControle (inkopen en backorder)

Margegoederen inkopen via een factuur in inkopen in SnelStart 12

In SnelStart 12 kun je vanaf het pakket inControle de inkoop van gebruikte goederen factureren vanuit het tabblad Inkopen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.

Je kunt in SnelStart Web geen margegoederen inkopen via een factuur.

Regiokantoren
Wil je gespecialiseerde hulp bij het werken met SnelStart of het slim inrichten van je administratie? Onze specialisten bij jou in de buurt staan voor je klaar. Plan eenvoudig een afspraak in en krijg persoonlijke ondersteuning, precies waar jij behoefte aan hebt.

Tip: Wil je meer weten over dit onderwerp? Volg dan de training Voorraadbeheer & Inkoopadministratie. Je leert grip te krijgen op je voorraad en tijdig in te kopen.
Bekijk hier het volledige trainingsaanbod. 

Factuur voor inkoop margegoederen maken

Ga naar Facturen → Inkopen en vul het juiste Leveranciersnummer in of zoek de leverancier door een deel van de naam in te typen. Dubbelklik op de juiste inkoopsjabloon en pas indien nodig de gegevens in het kader Algemeen aan.


SF000002456_afbeelding_001


Kies in het veld soort voor Inkoop gebruikt. Het vinkje bij Marge inkoop betekent dat het een margeartikel betreft. Vul een omschrijving in, bijvoorbeeld Fiets Union model Citybike Special.
Kies de omzetgroep die je eerder hebt aangemaakt voor het 2e hands artikel en vul de inkoopprijs in. Herhaal dit voor eventuele volgende orderregels. Ga naar het tabblad Inkoopboeking en vul het factuurnummer van de inkoopfactuur in. Klik daarna op de knop Boeken en kies voor de optie Financieel en ontvangst boeken.
Na het afdrukken/opslaan van de factuur wordt in het dagboek Inkoop een boeking gemaakt.

 

Meer weten over dit onderwerp?
Klik hier om terug te gaan naar alles over inkopen, of lees hier de veelgestelde vragen.


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee