De veiligheid van SnelStart en de online administraties

In dit artikel lees je hoe we jouw online administratie veilig opslaan en beschermen. We leggen uit waar je gegevens staan en welke maatregelen zorgen voor maximale beveiliging.

Zeker veilig

Hoe veilig is mijn online administratie bij SnelStart en waar staat mijn data?
SnelStart zorgt dat jouw administratie altijd veilig en goed beschermd is. Al onze online administraties worden opgeslagen in de cloud, in datacenters van Microsoft in Europa. Microsoft voldoet aan de strengste internationale beveiligingsnormen, zoals ISO 27001, SOC2 en de Europese privacywetgeving (AVG/GDPR).

Daarmee is jouw data niet alleen technisch goed beveiligd, maar ook juridisch geborgd. Daarnaast bereiden we ons actief voor op de nieuwe Europese richtlijnen NIS2 (voor netwerk- en informatiebeveiliging) en DORA (voor digitale operationele weerbaarheid in de financiële sector). Deze wetgevingen gaan vanaf 2025 in en stellen nóg hogere eisen aan de beveiliging en continuïteit van IT-diensten. SnelStart zorgt dat haar systemen en processen daar volledig aan voldoen.

We beschikken nu al over:

  • een ISO 27001:2022 certificering
  • een PSD2-vergunning van De Nederlandsche Bank
  • geavanceerde firewalls, antivirus en toegangsbeveiliging
  • multifactorauthenticatie (MFA)
  • continue monitoring en snelle detectie van verdachte activiteiten

Dankzij automatische updates werk je altijd met de nieuwste beveiliging.
Meer weten? Kijk op www.snelstart.nl/zeker.

 

Wie hebben er toegang tot jouw administratie
Hieronder lees je wie er allemaal toegang hebben tot jouw online administratie:

  1. Als de klant inlogt met de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord.

  2. Soms is een probleem zo complex dat ons specialistenteam moet meekijken. Alleen met jouw schriftelijke toestemming maken we dan tijdelijk een lokale kopie van je database. Zodra de kwestie is opgelost, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail en verwijderen we de kopie direct

  3. Werk je online samen met een accountant? Dan krijgt die alleen toegang tot je administratie als jij dat zelf toestaat. Je verleent of trekt die toegang op elk moment in.

  4. Als klant van SnelStart kun je binnen je organisatie zelf extra gebruikers toevoegen aan je administratie. Jij kiest wie toegang krijgt en welke rechten zij hebben.

  5. Ook externen geef je veilig toegang. Werk je samen met iemand buiten je organisatie? Dan kun je diegene als SnelStart-gebruiker toegang geven tot je administratie. Jij bepaalt welke rechten je verleent.

Voorbeeld: Gebruikt de penningmeester SnelStart voor de vereniging en heeft een lid van de kascommissie zelf ook een SnelStart-account? Dan kun je dat lid gratis toegang geven tot de verenigingsadministratie.

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee