Standaard e-mailtekst aanpassen en/of bijlage toevoegen in SnelStart 12

In SnelStart 12 kun je vanaf inStap een standaard e-mailtekst en een bijlage toevoegen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.

Als je vanuit het tabblad Verkopen een factuur per mail gaat versturen kun je het e-mailbericht aanpassen en eventueel een bijlage toevoegen. Je kunt het e-mailbericht ook standaard aanpassen zodat je dit niet steeds handmatig hoeft te doen. Zo kun je ook standaard een bijlage toevoegen.

Het Standaard e-mailbericht aanpassen en/of een bijlage toevoegen

Je kunt per opmaak die je verstuurt het e-mailbericht aanpassen. Je kunt dit dus instellen voor je facturen, offertes, pakbonnen etc. 

Ga naar het tabblad Facturen en klik op Verkoopsjablonen. Selecteer links in het rijtje het verkoopsjabloon waarvoor je e-mailbericht wilt aanpassen. Ga naar het veld opmaak en selecteer daar de opmaak waarvoor je het bericht wilt aanpassen.

Opmaakfactuur_b In bovenstaand voorbeeld kun je maar 1 opmaak kiezen. Selecteer de regel van de verkoopfactuur en klik rechts op E-mailbericht. 

Opmaakfactuur_b-1 Hier zie je de tekst van het standaard bericht en dit kun je aanpassen naar eigen wens. Door op de knop Toevoegen te klikken kun je ook een bijlage toevoegen. Deze bijlage wordt dan ook standaard mee verstuurd in de mail. 

De bijlage verwijderen
Wil je de standaard bijlage weer verwijderen dan kun je weer naar het e-mailbericht gaan en dan op het kruisje in de bijlage klikken.

 


Meer weten over dit onderwerp?
Klik hier om terug te gaan naar alles over verkopen, of lees hier de veelgestelde vragen. 

 

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee