Vanaf het pakket inBalans kun je orders blokkeren in SnelStart 12. In dit artikel lees je hoe dit werkt.
Orders in SnelStart zijn: een concept order, abonnementsorder, offerte, pakbon, werkbon, bevestiging of een afhaalbon.
In SnelStart Web kun je geen order blokkeren.
Regiokantoren
Onze specialisten bij jou in de buurt staan klaar om jouw SnelStart-administratie soepel te laten draaien. Of je nu net start met SnelStart, een specifiek administratief vraagstuk hebt, factuursjablonen nodig hebt, of bedrijfsprocessen zoals order- en voorraadbeheer wilt automatiseren om handmatig werk te verminderen. Plan nu een afspraak en bezoek één van onze regiokantoren in Assen of Barneveld.
Een order blokkeren
Als een order is geblokkeerd kun je hier geen factuur van maken. Je moet de order dan eerst weer deblokkeren.
Een order blokkeren
- Maak een nieuwe order aan of selecteer een bestaande order.
- Als je een bestaande order selecteert klik dan op de knop Wijzig. Als je met een nieuwe order bezig bent hoef je deze stap niet te doen.
- Klik bovenin op de knop Blokkade. Deze knop is nu geselecteerd.
- Klik linksboven op Opslaan. De order is nu geblokkeerd.
De blokkade opheffen
- Selecteer de geblokkeerde order.
- Klik op de knop Wijzig.
- Klik op de knop Blokkade. Deze knop is nu niet meer geselecteerd.
- Klik linksboven op Opslaan. De blokkade is opgeheven.
Standaard alle orders blokkeren
Je kunt standaard instellen dat elke nieuwe order geblokkeerd is. Dit kun je per sjabloon doen.
Ga naar Facturen → Verkoopsjablonen. Zet in het veld Algemeen een vinkje bij Nieuwe orders blokkeren. Alle orders die je maakt met dit sjabloon zijn standaard geblokkeerd.
Meer weten over dit onderwerp?
Klik hier om terug te gaan naar alles over verkopen, of lees hier de veelgestelde vragen.
Was dit artikel nuttig?