In SnelStart Rapporten kun je ook Budget gegevens importeren vanuit Excel.
Let op:
Deze functionaliteit is alleen te gebruiken in SnelStart Web, en niet in SnelStart 12.
Importeren budgetgegevens vanuit Excel
1. Maak een budgetbestand in Excel met de volgende opmaak:
LET OP!
• Het bestand wat wordt ingelezen bevat geen jaartallen.
• Het bestand moet minstens één periode met gerubriceerde balansgegevens bevatten.
• Zorg ervoor dat de saldi-cellen op standaard staan. Staat er een euro teken of de bedragen met punten in de saldi-cellen dan worden deze niet ingelezen of komt er een foutmelding dat er geen data is.
saldi-cellen, dan worden deze niet ingelezen of komt er een foutmelding dat er geen data is.
• Gebruik je een nog onbekend rekeningnummer in het budget? Zorg er dan voor dat je dit onbekende rekeningnummer na het inlezen eerst rubriceert. Lees het budget opnieuw in, na het rubriceren.
• Je kunt het ingelezen budget later altijd controleren en/of aanpassen.
• Gebruik geen kopteksten, anders leest de applicatie geen data in.
• Vul alle velden in. Er mogen geen lege velden in het bestand staan. Als het bedrag 0 is, voer dan een 0 in.
2. Open Rapporten. Kies het juiste jaar en klik op Importeren.
Het volgende scherm verschijnt:
3. Selecteer bij Bestand het juiste Excel bestand om budget te importeren in dat jaar.
4. In het bestand staan de enkelvoudige budgetgegevens. Je mag zelf bepalen of de omzet positief of negatief ingevuld wordt. Je kunt de omzet positief invullen door het vinkje “is budgetbedrag omzet positief ” aan te vinken.
5. Klik op Opslaan om het bestand te importeren.
TIP: Je moet per jaar een budgetbestand maken en importeren.
Was dit artikel nuttig?