Betalingskenmerk gebruiken in SnelStart 12

Vanaf het pakket inZicht kun je een betalingskenmerk invullen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.

Regiokantoren
Wil je gespecialiseerde hulp bij het werken met SnelStart of het slim inrichten van je administratie? Onze specialisten bij jou in de buurt staan voor je klaar. Plan eenvoudig een afspraak in en krijg persoonlijke ondersteuning, precies waar jij behoefte aan hebt.

Het betalingskenmerk instellen

Ga naar het tabblad Facturen → Verkopen om een nieuwe factuur te maken. Selecteer het verkoopsjabloon en vul het klantnummer in. In het kader Algemeen is het veld betalingskenmerk beschikbaar.
Als na het maken van de bovenstaande factuur een bankboeking van de betaling wordt gemaakt, met in de omschrijving het betalingskenmerk, dan geeft SnelStart automatisch een boekingsvoorstel met daarin de juiste factuur. Door hierin te klikken, wordt de factuur gekoppeld aan de ontvangen betaling. Bij het inlezen van een bankafschrift werkt dat op dezelfde manier. Hier moet het betalingskenmerk in de omschrijving op het afschrift staan.


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee