Vanaf het pakket inZicht kun je een betalingskenmerk invullen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.
Regiokantoren
Onze specialisten bij jou in de buurt staan klaar om jouw SnelStart-administratie soepel te laten draaien. Of je nu net start met SnelStart, een specifiek administratief vraagstuk hebt, factuursjablonen nodig hebt, of bedrijfsprocessen zoals order- en voorraadbeheer wilt automatiseren om handmatig werk te verminderen.
Het betalingskenmerk instellen
Ga naar het tabblad Facturen → Verkopen om een nieuwe factuur te maken. Selecteer het verkoopsjabloon en vul het klantnummer in. In het kader Algemeen is het veld betalingskenmerk beschikbaar.
Als na het maken van de bovenstaande factuur een bankboeking van de betaling wordt gemaakt, met in de omschrijving het betalingskenmerk, dan geeft SnelStart automatisch een boekingsvoorstel met daarin de juiste factuur. Door hierin te klikken, wordt de factuur gekoppeld aan de ontvangen betaling. Bij het inlezen van een bankafschrift werkt dat op dezelfde manier. Hier moet het betalingskenmerk in de omschrijving op het afschrift staan.
Was dit artikel nuttig?