Relaties

Het nieuwe klantenscherm in SnelStart

Omschrijving

SnelStart vernieuwt en één van de vernieuwingen die u inmiddels in het programma kunt bekijken is een nieuw scherm voor het beheren van klanten. Het nieuwe klantenscherm bestaat uit twee delen. Het overzichtsscherm met basisgegevens van alle klanten in de administratie en het detailscherm, waarop u de gegevens van de klant vindt en kunt wijzigen.

SF000002521_afbeelding_001

Het detailscherm van het nieuwe klantenscherm bevat op dit moment alleen de gegevens die met het pakket SnelStart inStap in de klantenkaart beschikbaar zijn. Dat betekent dat instellingen voor incasseren, aanmanen en andere instellingen uit hogere pakketten nu nog niet in het nieuwe klantenscherm gemaakt kunnen worden. Deze functionaliteit wordt wel uitgebreid.

Uitleg

Het overzichtsscherm voor klanten

In het overzichtsscherm heeft u een compleet overzicht van al uw klanten. Van elke klant worden de meest noodzakelijke gegevens weergegeven, zoals het klantnummer, de bedrijfsnaam, telefoonnummer en e-mailadres.

SF000002521_afbeelding_002

Zoeken in klantgegevens

In de zoekbalk kunt u zoeken. De zoekterm die u invult wordt gezocht in alle gegevenskolommen en geelgemarkeerd weergegeven als ze gevonden zijn. Ingevoerde zoektermen die resultaat hebben opgeleverd, worden onthouden zolang het scherm open blijft staan, zodat u eventueel dezelfde zoekterm nogmaals kunt uitvoeren door hem te kiezen uit de lijst.

SF000002521_afbeelding_003

Doorklikken naar detailscherm van klant

Na de selectie van een klant in de lijst, gebruikt u de knop Naar klant of de toetscombinatie CTRL+O om direct naar het detailscherm met alle klantgegevens te gaan. Het detailscherm wordt als apart tabblad weergegeven.

SF000002521_afbeelding_006

Zelf bepalen welke kolommen in het overzicht staan en sorteren

Het overzichtsscherm is standaard ingedeeld met een aantal kolommen waarin de meest noodzakelijke gegevens vermeld zijn. Het is mogelijk zelf kolommen te verplaatsen, te verwijderen of kolommen met andere gegevens uit de klantenkaart toe te voegen. Elke kolom kan oplopend of aflopend gesorteerd worden.

SF000002521_afbeelding_004

Bellen (VoIP), e-mailen, factureren en website bezoeken

Vanuit de kolommen Telefoon en Mobiel kan direct het ingevulde telefoonnummer gebeld worden (VoIP). Vanuit de kolom E-mail kan direct een e-mail worden gestuurd naar het e-mailadres dat is ingevuld en met de knop + Factuur gaat u naar het verkoopscherm om een factuur te maken voor de gekozen klant.

SF000002521_afbeelding_005

Het detailscherm - de klantenkaart

In het overzichtsscherm heeft u een compleet overzicht van al uw klanten. Van daaruit klikt u eenvoudig door naar het detailscherm met alle klantgegevens. Het detailscherm wordt als apart tabblad weergegeven.

SF000002521_afbeelding_007

Direct naar gegevens via menu

In het detailscherm beschikt u aan de linkerkant over een menu, waarmee u direct kunt doorklikken naar de juiste instellingen.

SF000002521_afbeelding_008

Beveiliging tegen onbedoeld wijzigen eigen bedrijfsgegevens

Uw eigen bedrijfsgegevens zijn ook als klantenkaart in te zien of te wijzigen. Als deze zogeheten eigen klant wordt gewijzigd, zullen de gewijzigde gegevens ook op uw facturen terecht komen. Om onbedoeld wijzigen van de bedrijfsgegevens te voorkomen is een beveiliging ingebouwd.

SF000002521_afbeelding_009