Bankafschriften handmatig inlezen in SnelStart Web

Vanaf inKaart kun je in SnelStart Web handmatig je bankafschriften inlezen. Hoe je dit doet, vind je in dit artikel.



In SnelStart 12 kun je ook handmatig je bankafschriften inlezen.

Heb je een zakelijke rekening bij de ABN-Amro, Rabobank, Knab, ING of Triodos? Dan is het ook mogelijk om een automatische bankkoppeling in te stellen. Klik hier voor meer informatie hierover.

1. Bankrekeningnummer instellen

Om bankafschriften in te lezen moet het bankrekeningnummer zijn ingesteld in je administratie.Ga links in het overzicht naar Kas en bank → Nieuw. Vul het volledige IBAN-nummer in. De BIC-code wordt daarna automatisch ingevuld. Selecteer bij Grootboekrekening het dagboek bank waarin de mutaties moeten worden geboekt. Kies voor nieuw grootboek in het veld grootboekrekening als je een nieuw dagboek wilt aanmaken. In dit dagboek worden de bankmutaties gezet na het inlezen. Het dagboek krijgt standaard functie 2 (dagboek bank).

2. Bankafschrift downloaden bij de bank

Download het bankafschrift bij je bank. Ga hiervoor naar de website van je bank en logt in in je internetbankieren omgeving. Hoe je de bestanden bij je bank kunt downloaden is per bank verschillend. Neem hiervoor contact op met je bank. 

Welke bestandsformaten kun je inlezen?

De onderstaande bestandsformaten kunnen door SnelStart worden verwerkt. Het gebruik van CAMT.053 geeft het beste resultaat.

Knipsel1

3. Bankafschrift inlezen 

Staat het bankrekeningnummer ingesteld en is het bestand gedownload bij de bank? Dan kan het bestand worden ingelezen in SnelStart. Ga links in het overzicht naar Kas en Bank en klik op de knop Bankafschriften inlezen. Selecteer het bestand dat je hebt gedownload bij de bank en kies voor Openen. Het bestand wordt ingelezen.