Download en installatie

Overstappen van SnelStart 11 naar 12 zonder gebruikers

Omschrijving

Als u al werkt met SnelStart voordat u SnelStart 12 gaat gebruiken, dan heeft u al een administratie uit de voorgaande versie. Als u altijd alleen in de administratie heeft gewerkt (of uw partner), dan zijn er in uw administratie geen werkplekgebruikers aangemaakt. U kunt uw administratie dan eenvoudig toevoegen aan SnelStart 12 en hierin openen. Hieronder gaan wij uitleggen wat u moet doen en wat er precies gebeurt.

Weet u niet zeker of u werkplekgebruikers in uw administratie heeft, gebruik dan dit stappenplan om dit te controleren.

Uitleg

Stap 1: Toevoegen en converteren

Na controle van onze administratie blijkt dat u beschikt over een administratie in MDB-formaat (SnelStart 11) zonder werkplekgebruikers. U werkt dan als volgt om uw administratie te openen in SnelStart 12.3 of hoger.

  1. Open SnelStart 12 en log in met uw SnelStartID (beheerder);
  2. Voeg de administratie toe aan overzichtslijst in het venster administratiebeheer;
  3. Selecteer de administratie in de lijst en klik op de knop 'Openen';
  4. Laat de administratie converteren* en bijwerken naar het nieuwe bestandsformaat van SnelStart 12;

*) Krijgt u een foutmelding dat u niet gemachtigd bent, dan ben u niet ingelogd als beheerdergebruiker.

Stap 2: Account eigendom maken van administratie

Nu de administratie is geconverteerd naar het nieuwe bestandsformaat van SnelStart 12 maakt u de account eigenaar van de administratie. Hiermee stelt u de beveiliging in en hebben alleen u en eventuele extra gebruikers onder uw account toegang tot de administratie.

  1. Selecteer de optie 'Ja, stel mijn account in als eigenaar van deze administratie';
  2. Klik op de knop 'Voltooien';

Uw administratie is nu bijgewerkt en eigendom van uw account. U kunt nu met SnelStart 12 verder werken in deze administratie.

Gerelateerde onderwerpen

Gebruikers- en rechtenbeheer in SnelStart 12 (deel 1)

Gebruikers- en rechtenbeheer in SnelStart 12 (deel 2)

SnelStart 11 administratie controleren op werkplekgebruikers