Backup

Een back-up maken van een off-line administratie

Omschrijving

Een back-up is een gecomprimeerde veiligheidskopie van uw administratie en bevat ALLE gegevens die uw administratie bevat op het moment dat de back-up is gemaakt. Het is van belang om regelmatig back-ups te maken van uw administraties, zowel online als offline. Hiermee voorkomt u dat u definitief gegevens kwijt bent als bijvoorbeeld uw computer crasht of als u per ongeluk uw online administratie verwijdert. Het maken van een back-up doet u als volgt:


Uitleg

Back-up van een offline administratie maken
Om een back-up van een lokale- of netwerkadminitratie te maken werkt u als volgt:

  1. Ga naar tabblad Administratie en klik op de knop Administraties;
  2. Selecteer in de lijst de administratie waarvan u een back-up wilt maken;
  3. Klik op de knop 'Back-up maken' en volg de stappen in de wizard;
SF000001273_afbeelding_001

4. Het informatievenster klikt u weg met de knop 'Volgende';

5. Kies het schijfstation en de map waar u de back-up wilt opslaan klik op 'Volgende';

SF000001273_afbeelding_002

6. Controleer de gegevens en klik op 'Voltooien';

De back-up van de administratie wordt aangemaakt en opgeslagen in de aangegeven map. U kunt het bestand kopiƫren naar bijvoorbeeld een externe harde schijf of een CD-rom en deze veilig bewaren.

Gerelateerde onderwerpen

Moet ik een back-up maken?

Een online back-up maken

Back-up terugzetten