Elektronisch factureren

De tekst in het e-mailbericht aanpassen

Omschrijving

Vanaf SnelStart inStap is het mogelijk om verkoopdocumenten per e-mail te verzenden. Bij het versturen van de e-mail verschijnt er eerst een e-mailbericht. Hierin staat een standaard tekst. Deze kunt u per keer wijzigen, maar het is ook mogelijk om deze tekst standaard anders op te stellen.

Deze instelling maakt u per verkoopsjabloon als volgt:

Uitleg

De tekst in het e-mailbericht aanpassen

  1. Ga naar het tabblad Facturen en klik op Verkoopsjablonen;
  2. Selecteer het juiste verkoopsjabloon;
  3. Klik op de knop E-mailbericht in het kader Algemeen;
  4. In het nieuwe venster past u de tekst aan;
  5. Klik op Opslaan.


Tips & Tricks

  1. In het E-mailbericht van het verkoopsjabloon, is naast het wijzigen van de tekst ook een standaard bijlage toe te voegen. Bijvoorbeeld een document met de algemene voorwaarden.
  2. Het e-mailadres is standaard ingevuld met de gegevens die in de klantkaart zijn ingevuld. Dit kunt u bij het versturen van de factuur, in het e-mailbericht alsnog aanpassen. Ook kunt u een CC-adres toevoegen.
  3. Het onderwerp wordt standaard ingevuld met het factuurnummer en het klantnummer. Dit kunt u per e-mailbericht eventueel zelf aanpassen.

    Gerelateerde onderwerpen

Instellingen voor het e-mailen van facturen