Een administratie van SnelStart zoeken op de computer via SnelStart 12

Staat je administratie niet meer in SnelStart en weet je ook niet in welke map het bestand staat opgeslagen dan kun je via SnelStart 12 zoeken naar het bestand.

Als de lijst met administraties in het scherm Administratiebeheer leeg is dan kun je administraties toevoegen die in een map op je computer staan. Weet je echter niet precies in welke map op je computer je administratiebestand(en) zich bevindt, dan kun je tijdens het toevoegen zoeken naar administratiebestanden.

Deze functionaliteit is niet beschikbaar in SnelStart Web.

Zoeken naar administraties tijdens het toevoegen

Ga naar het tabblad Administratie → Administraties en klik op Toevoegen.
Het eerste scherm klik je weg met de knop Volgende. Selecteer vervolgens in het tweede scherm de optie Bestaande administratie en klik weer op Volgende. Kies nu voor de optie Lokale administratie en klik op Volgende om door te gaan. Vul in het veld Locatie een schijfstation of een specifieke map in en klik op de knop Zoeken.

SnelStart gaat nu op het ingevoerde schijfstation of in de gekozen map op zoek naar administratiebestanden. Dit zijn .mdf bestanden. De gevonden bestanden verschijnen in de lijst. Staat je administratie er tussen, selecteer deze dan met een vinkje en ga door om de gekozen administratie toe te voegen aan je overzichtslijst.

Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee