Kant en klare administratie van je accountant toevoegen in SnelStart 12

In dit artikel vind je meer informatie over het toevoegen van een administratie die je van je accountant hebt gekregen.

Als je een accountant hebt die ook met SnelStart werkt, dan is het heel logisch dat je met hetzelfde rekeningschema aan de slag gaat. Vaak heeft je accountant een lege administratie met daarin alleen het eigen rekeningschema. Hiervan ontvang je een bestand om toe te voegen in de administratielijst van SnelStart. Het bestand kan vier verschillende formaten bevatten.

  • Administratienaam .mdf: dit betreft een direct te gebruiken administratiebestand uit SnelStart 12.
  • Administratienaam .bacpac: dit betreft een back-up die moet worden teruggezet.
  • Administratienaam .mdb: dit is een administratie uit een oude versie van SnelStart bijv. SnelStart versie 11, deze kan je toevoegen in SnelStart 12.
  • Administratienaam .ssb: dit is een back-up die gemaakt is van een administratie in een oude versie van SnelStart, bijv. SnelStart versie 11. 

Elk van deze bestandstypes heeft een eigen manier van toevoegen in SnelStart 12.


Een .mdf bestand toevoegen
Het volledige administratiebestand, welke je van je accountant hebt ontvangen, sla je eerst op in een map op je computer. Daarna voeg je het toe aan de administratielijst. Tot slot kun je de administratie meteen openen en bijwerken.

Een bestaande lokale administratie toevoegen


Een .bacpac bestand toevoegen
Je zet het back-up bestand, lokaal terug in SnelStart. De administratie is daarmee direct toegevoegd aan de lijst en klaar voor gebruik.

Een lokale back-up terugzetten.


Een .mdb bestand toevoegen
Als je een administratie met een oud bestandsformaat hebt gekregen, kan deze gelijk in de laatste versie van SnelStart worden toegevoegd aan de lijst met administraties.

Een administratie toevoegen uit SnelStart 11 of ouder


Een .ssb bestand toevoegen

Een .ssb bestand kun je niet direct terugzetten in SnelStart 12. Je kunt dit bestand eerst als back-up terugzetten in de SnelStart versie 11. Op dat moment wordt de administratie in SnelStart 11 omgezet naar een administratie met het formaat .mdb. Dit bestand kun je vervolgens toevoegen in SnelStart 12 via de knop Toevoegen en kies de optie Bestaande administratie.


Was dit artikel nuttig?

Kcc-ja Kcc-nee